Comprimeren berichten

Status
Niet open voor verdere reacties.

snel0026

Verenigingslid
Lid geworden
10 feb 2002
In Outlook express wordt bij het afsluiten aangeboden om de berichten te comprimeren, maar als ik dat wil wordt aangegeven dat er teweinig ruimte is op de HD.

Dat is mij bekend en ik kan daar nu niets aan veranderen.

Mijn vraag is of ik in het register iets kan aanpassen zodat ik dat bericht niet meer krijg.

Het bericht is als volgt:

Bijlagen

• Comprimeren emails.jpg
    Comprimeren emails.jpg
    13,7 KB · Weergaven: 26
Download ATF-Cleaner

Dit programma ruimt je temp enzo op. Want het lijkt dat er te weinig schrijf ruimte vrij is.

Het is wel beter om je mappen te laten comprimerne. Alle databases worden dan gedefragmentert. Dus scheelt weer ruimte.

Andere mogelijkheid is om de mail ergens veilig te stellen (op een externe harde schijf bijvoorbeeld) en dan een import-actie te doen van de mail:

Sluit Outlook Express.
Start -> Uitvoeren -> %userprofile%\Local Settings\Application Data\Identities
Dan dubbelklikken op de map met { en } erin.
Dan dubbelklikken op Microsoft
Dan dubbelklikken op Outlook Express

Alle bestanden in die map verplaatsen naar die externe harde schijf.
Dan Outlook Express opnieuw starten (mailmappen worden opnieuw aangemaakt)
Klik op Lokale mappen (linker deelvenster)
Bestand -> Importeren -> Berichten -> Microsoft Outlook Express 6 -> E-mail uit een OE6 archiefmap importeren -> [Blader naar de map met de backup] -> Alle mappen

Succes,

Tijs.

Andere mogelijkheid is om de mail ergens veilig te stellen (op een externe harde schijf bijvoorbeeld) en dan een import-actie te doen van de mail:

IK heb inderdaad de mappen gekopieerd naar mijn externe schijf en via importeren weer teruggezet.
Nu zijn alle mappen terug en leeg.

Maar in een aantal mappen wil ik wel de berichten terug hebben. Hoe krijg ik dat dan voor elkaar?

Via importeren lukt dat niet. Ook als ik die map dan terugkopieer lukt het niet, terwijl de grootte van die map wel de indruk wekt dat de berichten er wel zijn.

Alvast bedankt.

Hola... je importeert de berichten terug, maar de mappen zijn leeg???
En let op: Ik praatte over verplaatsen, niet over kopieren van de OE bestanden.

De procedure die ik beschreven heb heb ik wel tientallen keren gedaan tot heden, en nooit heb ik meegemaakt dat de nieuwe mappen na de import leeg waren...

Leg eens uit hoe je die import actie precies gedaan hebt? Wel opgelet om eerst op Alle mappen te klikken, en pas daarna de import-actie te starten? Ook aan gedacht om Outlook Express eerst af te sluiten voor de verplaats-actie?

Overigens kun je altijd weer terug door de OE-map met de huidige (=lege) mapbestanden weer leeg te maken, de veiliggestelde bestanden vanuit de externe harde schijf weer in die map te kopieren en dan Outlook Express opnieuw te starten.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hola... je importeert de berichten terug, maar de mappen zijn leeg???
En let op: Ik praatte over verplaatsen, niet over kopieren van de OE bestanden.

Ik heb inderdaad de mappen verplaatst naar de externe schijf.

Leg eens uit hoe je die import actie precies gedaan hebt? Wel opgelet om eerst op Alle mappen te klikken, en pas daarna de import-actie te starten? Ook aan gedacht om Outlook Express eerst af te sluiten voor de verplaats-actie?

Voor het verplaatsen heb ik inderdaad eerst Outlook Express afgesloten.
De volgende procedure heb ik toegepast:

Bestand
Importeren ------> berichten
Microsoft Outlook Express 6 -----> volgende
E-mail uit een OE6-archiefmap importeren -----> volgende
bladeren naar externe schijf -----> volgende
alle mappen -----> volgende

Toen dat ook niet werket heb ik ook "E-mail uit een OE6-identiteit importeren" geprobeerd, maar dat werkte ook niet.

Overigens kun je altijd weer terug door de OE-map met de huidige (=lege) mapbestanden weer leeg te maken, de veiliggestelde bestanden vanuit de externe harde schijf weer in die map te kopieren en dan Outlook Express opnieuw te starten.

Ook dit heb ik uiteindelijk geprobeerd. Gekke is dat ik kan zien dat de berichten wel aanwezig zijn in de mappen in:

- {xxxxxxx}
- Microsoft
Outlook Express

want als ze een map open in bijvoorbeeld QuickView dan staan daar wel de berichten.

Rare zaak.

Als ik het goed begrijp heb je zelfs met de 'terugdraaiactie' je berichten nog niet terug?

Klik even op mijn naam, en kies E-mail bericht sturen naar dnties met je MSN erin. Dan kijken we even wat er aan de hand kan zijn.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan