comprimeren met xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lina

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2000
Berichten
117
ik heb getracht een jpg file te comprimeren met xp
ik heb zowel zip als rar geprobeerd
de file werd echter niet kleiner

wie kan mij vertellen
hoe dit precies moet

ik heb win xp home nl
 
Heb net een jpg van 47kb naar 36 gebracht, Het wil dus wel met winzip.

Hoe groot is jou bestand en hoe groot is die na het zippen?

Wat je kunt doen is rechtsklikken op de file en dan add to archive (winrar)
 
Als je rechts klikt op het bestand en dan kiest voor: add to zipfile krijg je een scherm te zien, kies hier dan wel voor de maximale compressie en laat hem niet staan op normaal want dan comprimeerd hij idd niet.
Succes.
 
Geplaatst door biertjuh72
Als je rechts klikt op het bestand en dan kiest voor: add to zipfile krijg je een scherm te zien, kies hier dan wel voor de maximale compressie en laat hem niet staan op normaal want dan comprimeerd hij idd niet.
Succes.

Als ik met rechts klik krijg ik een optie "toevoegen aan archief" en daar kan ik kiezen voor RAR of ZIP
Hier kies is voor ZIP en dan compressiemethode "beste", maar evengoed veranderd de file van 664 kb maar naar 663 kb dus daar schiet ik weinig mee op.

De optie "add to zipfile" staat er bij mij niet eens tussen.

Lina

PS werk met XP Home en heb WinZip nooit apart geïnstalleerd, maar het moet toch met XP ook mogelijk zijn volgens mij
 
Jaja, en met WinAce gaat het nog weer beter.
Maar hij wil weten hoe je mappen in XP comprimeerd.

Lina, het is wel mogelijl. Alleen de compresiemethoden van Windows XP zijn beperkt. Microsoft heeft bedacht dat het leuk was om allemaal nieuwe snufjes in Windows XP te doen.
Comprimeer programma's, brandprogrammas, firewalls. Maar hier zijn ze niet zo goed in, ze kunnen beter alleen bij het besturingssysteem blijven.
Als je iets sterk wil zippen kan je denk ik toch het best Winrar (www.rarlabs.com ) nemen.

:).
 
Bedankt, we gaan het maar gewoon eens proberen

Lina
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan