Comprimeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

rambo

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2000
Berichten
312
Hoe kan ik bestanden van een cd zodanig comprimeren dat ik enkel een setupbestand overhoud die ik zonder te grote omvang op de hdd als reservekopie laten staan. Zie bjlage, ik deed het met winrar maar ik houd nog steeds een bestand van 136 mb over, dit moet toch kleiner kunnen dacht ik....?
 

Bijlagen

  • bestanden.jpg
    bestanden.jpg
    21 KB · Weergaven: 34
Het probleem is dat bestanden van een installatie op een cdrom vaak al (gedeeltelijk) gecomprimeerd zijn.

Bestanden die al eerder gecomprimeerd zijn (zoals ook mp3'tjes en dergelijke) kan WinRAR niet veel kleiner maken...
 
Laat de onnodige dingen weg zoals de map Manual en Support. In NAV zal ook wel onnodige dingen staan, maar dat weet ik niet meer uit mijn hoofd.
 
Geplaatst door Lekkere Kwal
Laat de onnodige dingen weg zoals de map Manual en Support. In NAV zal ook wel onnodige dingen staan, maar dat weet ik niet meer uit mijn hoofd.

Dit zou wel es de manier kunnen zijn, de map support op zich is al 124 mb...als ik die dus er kan uitlaten zijn we al een grote stap verder.

Nog iemand die weet wat er mag weggelaten worden om een goed werkende setup over te houden? De bootimg en bootcat+beide cd starts en de leesmij mogen waarschijnlijk ook weg? Zie bijlage wat er allemaal in de map van nav steekt.

Thanx
 
Laatst bewerkt:
nav

Map nav
 

Bijlagen

  • map nav.jpg
    map nav.jpg
    37,7 KB · Weergaven: 33
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan