comprimeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

malawi

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Hallo

Wie kan mij verder helpen. Ik ben bezig met een Projectbegeleidingsformulier. Mijn plan heb ik bijgevoegd in excel. Mijn voorbeeld bestand in access kan ik helaas niet bijvoegen(Te groot). Deze kan ik eventueel wel per mail versturen. In het excel formulier heb ik in het rood aangegeven waar ik vastloop. Ik ben een totale leek op gebied van access. heb eerst veel gelezen hier over en heb toe eerst het plan gemaakt. Misschien zitten hier wel wensen die helemaal niet kunnen.
Graag jullie reactie(s)

Bij voorbaat dank,

Malawi

Bijlagen

Als je in je db de eventueel aanwezige afbeeldingen verwijdert, en de tabellen vult met een paar records, dan zou je hem voldoende moeten kunnen comprimeren om hem klein genoeg te maken. Eventueel met winrar opsplitsten in deelbestanden van 100kb. Aan de excel heb ik niet zoveel.

En nu nog goed uitleggen wat je probleem is, want niet alleen is het onhandig dat je eerst een excel bestand moet openen om de vraag te lezen, het formulier waarover je opmerkingen lijkt te gaan (Formulier Vestiging A) zit niet in de db. Dus waar zit het probleem?
Overigens zie ik er genoeg... Bijvoorbeeld: een tabel Klanten, en een tabel Contactpersonen. Mij lijkt het dat die contactpersonen bij de Klanten (bedrijven) werken. Dus je moet de contactpersoon aan Klanten koppelen, en niet aan Hoofdcalculatie.

Laatst bewerkt:
Mijn probleem is dat ik in afdeling A, B(vestiging A) Graag de gegevens wil overnemen van de Groep(Hoofdcalculatie) Zodra ik in het formulier van bijv. Vestiging A via de wizard Keuzelijst met invoervak dat in wil voeren komt het gelijk al met de melding dat de veld niet bestaat in de veld met velden. Als ik in de hoofdcalculatie(groep) dit doe met bij voorbeeld klanten werkt dit wel. Zoals ik al eerder vermelde ik mijn kennis van access klein en er zal waarschijnlijk ieys met de verwijzigingen niet goed zijn. Ik kan alleeen niet zien waar het fout gaat. Ik hoop dat mijn vraag nu een beetje duidelijk is.

Malawi

Ik snap eerlijk gezegd niks van je opzet; je hebt een tabel [0_Hoofdcalculatie] met een veld [0_Projectnummer] als sleutelveld, een tabel [1_Afdeling A] met [1_Projectnummer] als sleutelveld, en een tabel [2_Afdeling B] met [1_Projectnummer] als sleutelveld. Over de naamgeving van de sleutelvelden kun je al twisten (veldnaam heeft niks met tabelnaam te maken bijvoorbeeld) maar dat mag uiteraard; namen van velden mag je zelf bepalen.
Maar waarom is tabel [1_Afdeling A] wel aan [0_Hoofdcalculatie] gekoppeld op veld [0_Projectnummer] en tabel [2_Afdeling B] niet? En waar is het formulier <Vestiging>?

Laatst bewerkt:
Zoals ik al aangaf is dit mijn eerste ervaring met access, en naar mijn idee was ik redelijk opweg. In afwijking van mijn excelplan heb ik wat andere benamingen gebruikt. Ik heb hierbij de aandacht op de hoofdcalculatie en Afdeling A en B. Er moeten straks nog meer afdelingen worden toegevoegd. Wat ik niet werkend kan krijgen is dat ik in Afdeling A een projectnummer selecteer de gegevens van dit projectnummer worden overgenomen in Afdeling A. Er zijn altijd 2 vestigingen die aan 1 hoofdcalculatie werken. Dit is mijn hoofd probleem. Aan de juiste benamingen werk ik nog aan, hierin heb je gelijk dat dit beter kan.

Malawi

Ik snap het nog steeds niet; wat is het verschil tussen [Afdeling A] en [Afdeling B]? Een afdeling is een afdeling, lijkt mij, en die moet je in één tabel kunnen onderbrengen. Probleem is: de twee tabellen zijn niet gelijk. Dus je gebruikt die tabellen voor andere taken. En je gaat nog meer 'afdelingen' toevoegen? Weet je wel zeker dat het hier om afdelingen gaat? Zoals ik al zei: de naamgeving in je db is bepaald niet logisch. En jouw opzet lijkt dat te onderstrepen (het niet logisch zijn). Als je tabellen gaat maken, moet je denken in gegevens die bij elkaar horen. In een tabel Project leg je alle Projectgegevens vast, in een tabel Calculatie de calculatiegegevens van een project (gekoppeld via een één-op-veel relatie met Projecten) waarbij je voor één project meerdere calculatieregels kunt maken .Klanten en Contactpersonen koppel je op dezelfde manier: één klant kan meerdere contactpersonen hebben. Maar die tabellen voor afdelingen? Ik kan er geen chocola van maken wat daar nu het doel van is.
Als ik bijvoorbeeld kijk naar [2_Afdeling B], dan zie ik daarin bijna exact dezelfde velden als in [0_Hoofdcalculatie], alleen dan met een 2 als begin. Dat lijkt mij behoorlijk onlogisch; als [2_Afdeling B] al een relatie heeft met [0_Hoofdcalculatie], dan hoef je alleen maar het koppelveld uit [0_Hoofdcalculatie] op te nemen in [2_Afdeling B]. Als de twee tabellen ongeveer hetzelfde moeten doen, dan kan één van de twee weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan