Comptabiliteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reko

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2000
Berichten
17
Beste helpers, wederom wend ik mij tot jullie voor advies..
Een jaar geleden kocht ik tweedehands een pc waar Windows XP Home op was geïnstalleerd (het verhaal was dat er eerst ME op had gestaan). Ik kreeg geen cd meegeleverd, maar alles leek prima te werken totdat ik mijn usb poorten ging gebruiken.. Webcam, DV-recorder, printer en recentelijk ook een simpele usb stick, steeds weer bleken de bijbehorende drivers niet te vinden te zijn! Storend, want mijn xp versie is wel legaal (heb ook nooit last gehad van het Genuine Advantage programma), maar er is iets structureel niet in orde!
Correspondentie met Microsoft Support resulteerde uiteindelijk in het advies om via kennissen een cd te bemachtigen en het mogelijk beschadigde Driver.cab bestand over te zetten. Na lang zoeken en zeuren heb ik zo'n cd weten te bemachtigen en een tweetal acties uitgevoerd:
"Eerst heb ik van de Windows cd het bestand Driver.cab gekopieerd naar de map
i386, hetgeen zonder gevolg is gebleven.
Vervolgens heb ik het programma sfc /scannow uitgevoerd, hetgeen slechts de
instructie opleverde "dat bestanden die voor een goede werking van Windows
nodig zijn moeten worden gekopieerd naar de map DLL Cache." Dit heb ik vervolgens aan Microsoft laten weten, maar krijg nu geen reactie meer.. Te druk met Vista, denk ik.
Vandaag heb ik me maar weer eens in de materie verdiept. Gevolg: vanaf de cd uitvoeren van het programma "comptabiliteit controleren" resulteert in de vaststelling dat setup geen upgrade kan uitvoeren van deze versie van Windows XP!
Moet ik het nu maar opgeven en me overgeven aan de marketing strategieën van Microsoft door Vista aan te schaffen en alles over te zetten wat ik nu op mijn pc heb staan? Of is er iemand die er nog iets van kan bakken?
 
Je dient ook een XP home cd te hebben met SP2, indien op de PC ook een Home versie staat met SP2, en zo ook met de PRO versie, XP is niet downgradable.
 
Compatibiliteit

Heb ik.. De cd is twee weken geleden door mijn vriendin gekocht en gisteren, inclusief SP2, op haar pc gezet.
 
Denkelijk staat er een OEM versie op je pc.

En welke versies heb je nu? Home of Pro? op de PC en op de cd?

Probeer eens een herinstallatie, met die cd, en de key van de versie die op de pc staat gebruiken, te ontdekken door JellyBeanKeyfinder te gebruiken.

Dus opstarten met de XP cd, doorgaan tot installeren, en dan kun je hopelijk kiezen voor een repair of herinstallatie.

Overigens ongaat mij het kopieëren van de driver.cab naar de i386 map, die staat of, op de cd, of in een verborgen partitie van een restore partitie.
 
Compatibiliteit

Ik heb Home op de PC en Home op de CD. De key van de versie op mijn PC heb ik ook al.
De instructie over het overzetten van het bestand Driver.cab heb ik van Microsoft Technical Support gekregen: "Bedankt voor uw uitgebreide informatie! Ik zie u heeft al heel wat ellende meegemaakt en heb het vermoeden dat het probleem al meteen is ontstaan bij het upgraden naar uw huidige XP. Wellicht zijn hier een aantal bestanden mogelijk corrupt geraakt. Bijvoorbeeld doordat er beveiligingssoftware actief was tijdens het upgraden. Veel van de benodigde drivers worden namelijk gehaald uit een gecomprimeerd mapje met de naam driver.cab U kunt dit bestand door de stappen uit onderstaand artikel te doorlopen weer opnieuw aanmaken op uw harde schijf.
Wellicht verloopt het installeren van hardware dan beter.

http://support.microsoft.com/kb/810882/nl

Maar als ik het goed begrijp zou ik XP vanaf de CD nu gewoon over de huidige versie heen kunnen zetten?
 
Ja dat van Microsoft had ik gelezen, maar de reden en manier, ontgaat mij helemaal.


En het eroverheen zetten, zul je alleen maar zien als je doorgaat tot installeren, en daar die optie krijgt.
 
Compatibiliteit

Ok, als ik dat doe krijg ik een herstelconsole voor systeemreparatie en -herstel. Er worden dan eerst een heleboel bestanden geladen. Dan de aanwijzing Exit voor het sluiten van de herstelconsole of:
1: C:\Windows
en de vraag "bij welke Windows installatie wilt u zich aanmelden?" Dan volgt (enter om te annuleren) een prompt waar ik blijkbaar iets moet invullen..
En toen?
 
Ik weet niet waarom je nu naar de herstelconsole bent gegaan, je moet gewoon doorgaan tot installeren.:confused:
 
Na enig aarzelen heb ik dan toch niet gekozen voor Repareren, maar voor opnieuw installeren.. Maar nu wordt de ingevoerde key niet geaccepteerd (ik had deze eerst nog even gecontroleerd met de hierboven opgegeven link). "Opgegeven productidentificatie is ongeldig" en als detail verschijnt het bericht dat er een onherstelbare fout is opgetreden bij systeembeveiliging.
Snik, nu doet ie dus helemaal niets meer.. Blijft hangen in setup, ook na opnieuw opstarten, zelfs via de veilige modus! Alleen in de BIOS zou ik nog iets kunnen doen, maar ik zou niet weten wat! Ik zit nu dus even op een andere pc te werken, maar ben eigenlijk teneinde raad..
 
Is er dan niemand die hier nog iets zinnigs over kan/wil zeggen? Ik heb vaak genoeg gelezen dat je setup ook moet kunnen afbreken, maar ik kom er met geen mogelijkheid meer uit..
Ook ben ik wel ontvankelijk voor een slecht nieuws boodschap, want dit getob vind ik helemaal niks! Als ik het dan toch moet opgeven... :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan