Compuserve moet weg!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb hier een prachtig PC'tje gekocht bij de Aldi.
Thuis in m'n netwerk gekoppeld en omdat de router zorgt voor een openstaande internetverbinding is er bij de 'Internetopties" tabblad "Verbindingen" aangegeven dat er nooit een verbinding gekozen moet worden.

't Werkt allemaal goed op één punt: Compuserve zit vaak dwars! Gewoon klikken op het IE-icoon gaat prima, maar als een programma na een installatie een update wil ophalen probeert Compuserve een verbinding op te bouwen.

Als ik gebruik maak van Start - Uitvoeren en ik vul daar een URL in: weer die Compuserve!

't Is misschien een kleinigheidje, maar wie vertelt me even waar ik een en ander moet deleten of uitvinken?

(P-4 , IE 6, WinXP)

heb (waarschijnlijk) dezelfde pc gekoct.

Via configuratiescherm --> software de sofsware van cpmpuserve verwijderd en daarna met regcleaner de keys die erna verwijzen eruit gehaald.

Daarna nergens geen last meer van.

grt.

Martin

Al gekeken onder software of je daar niets hebt staan van Compuserve.

En kijk eens Bij Internet Explorer onder Extra-Internet Opties-Verbindingen of die daar staat, dan gewoon verwijderen.

Als dat nog niet help, register opschonen alles wat van compuserve er in staat verwijderen.

Gaat weer...

Geplaatst door SJJ
Al gekeken onder software of je daar niets hebt staan van Compuserve.

En kijk eens Bij Internet Explorer onder Extra-Internet Opties-Verbindingen of die daar staat, dan gewoon verwijderen.

Als dat nog niet help, register opschonen alles wat van compuserve er in staat verwijderen.

Heb Compuserve verwijderd (zo'n 21 mb).
Uitvoeren gaf toen aan dat er geen koppeling meer was en dat ik dat via mapopties moest regelen. Ik heb zoites gedaan en uitvoeren werkt nu prima. Waarschijnlijk dus ook updates ophalen vanuit een programma.

Ik geef deze vraag nu als opgelost aan: Bedankt iedereen!

Heb nog één vraag (Martin van de Mortel?): dat anti-virusprogramma (E-trust geloof ik) ken ik niet. Wordt dat automatisch ge-update? Ben zelf eigenlijk meer een Norton liefhebber en wil dat komende maand vervangen. Iemand wat opmerkingen of meningen erover?

gedurende 90 dagen wordt het vanzelf geupdate, maar ik werd er sch**te ziek van.
Heb zelf Norton system works 2004 en wilde dat erop zetten. PC liep gelijk muur en muur vast. Dom van me want in systemworks zit ook een norton antievirus en dat bijt elkaar natuurlijk :-)

Heb nu gelijk die e-trust eraf gemieterd en norton 2004 erop gezet. Daarna gelijk een gohst gemaakt van het systeem (inclusie de door mij toegevoegde en verwijderde software)

Het nadeel van die recorvermap van de pc is dat hij natuurlijk ook gelijk weer compuserve ect terugzet.
Dat moeten we dus niet hebben.

grt. en... veel plezier met de prachtig pc'tje

Martin

OK

Geplaatst door martin van de mortel
gedurende 90 dagen wordt het vanzelf geupdate, maar ik werd er sch**te ziek van.
Heb zelf Norton system works 2004 en wilde dat erop zetten. PC liep gelijk muur en muur vast. Dom van me want in systemworks zit ook een norton antievirus en dat bijt elkaar natuurlijk :-)

Heb nu gelijk die e-trust eraf gemieterd en norton 2004 erop gezet. Daarna gelijk een gohst gemaakt van het systeem (inclusie de door mij toegevoegde en verwijderde software)

Het nadeel van die recorvermap van de pc is dat hij natuurlijk ook gelijk weer compuserve ect terugzet.
Dat moeten we dus niet hebben.

grt. en... veel plezier met de prachtig pc'tje

Martin

Ok, zal erop letten dat ik eerst bij Software dat oude allemaal weghaal. Ik heb die Medion van zo'n maand geleden gekocht: schitterend en compleet, dwz: ik kocht bij MyCom voor 9 Euro een diskettestation met zilveren front. Heb nogal wat zitten hannesen om hem aan het werk te krijgen: gedeelte van de flatkabel moet getwist zijn. Wist ik veel!

Maar nogmaals: schitterend apparaat. Zou alleen D-schijf wat groter willen hebben dan de C, bijv. 30 voor C en 130 voor D. Dit ivm videobandjes bewerken.

Groetjes en bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan