Computer 129 graden?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

justme

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Berichten
161
Hallo allemaal

Ik heb de laatste tijd nogal wat problemen met me computer, als ik hem bijvoorbeeld uitschakel en daarna weer aan wil schakelen, lukt dit niet. Hij start dan wel op maar dan hoor je heel eventjes geluid om meteen daarna weer uit te vallen. Het gebeurt ook regelmatig dat het opstarten heel traag gaat om vervolgens met de melding te komen van ''can`t boot from disk''.

Ik had vandaag even het programma PC Alert4 gedownload en geinstalleerd en die gaf aan dat me computer 129 graden is! Heb nu de computer open staan (zijkanten zijn eraf) maar geeft nog steeds hetzelfde aan.

Maar nu komt het, ik heb ook het programma speedfan en die geeft aan dat me computer maar 29 graden is, ook de BIOS geeft dit aan!

Dus nu mijn vraag, heeft PC Alert het fout? Of moet ik me nu hele grote zorgen gaan maken en kan me computer ieder moment ontploffen?:evil:

Alvast bedankt!
 
Als je een kopje water in de pc zet en het gaat koken heeft PC Alert gelijk. :D
 
Start dat programma eens op net nadat je de pc (koud) gestart hebt, de pc kan dan nooit al zo vlot opgewarmd zijn. Als je programma dan ook al 129 graden aangeeft weet je met zekerheid dat het programma een sensor foutief uitleest :)

Daarnaast kan ik me weinig hardware voorstellen wat die temperatuur aankan zonder de geest te geven.

Voel ook eens gewoon met de hand in de kast, of de lucht die uitgeblzen wordt aan de achterkant van de pc, die zou niet meer dan 'lauw' mogen zijn.

Controleer ook of alle ventilatoren wel draaien, mocht er eentje stil staan kun je wel een probleem hebben.
 
Misschien is het wel een flut proggy.:evil: of fahrenheit en nog fout.

In de bios worden nog altijd de meest betrouwbare waarden aangegeven.
 
Laatst bewerkt:
sjunnie zei:
Start dat programma eens op net nadat je de pc (koud) gestart hebt, de pc kan dan nooit al zo vlot opgewarmd zijn. Als je programma dan ook al 129 graden aangeeft weet je met zekerheid dat het programma een sensor foutief uitleest :)

Daarnaast kan ik me weinig hardware voorstellen wat die temperatuur aankan zonder de geest te geven.

Voel ook eens gewoon met de hand in de kast, of de lucht die uitgeblzen wordt aan de achterkant van de pc, die zou niet meer dan 'lauw' mogen zijn.

Controleer ook of alle ventilatoren wel draaien, mocht er eentje stil staan kun je wel een probleem hebben.

Hoi, ik heb de computer net opgestart en PCAlert geeft alweer meteen 129 graden aan.
Hij geeft trouwens altijd deze temperatuur aan dus nooit hoger of lager. Heb net ook met me hand gevoeld en er is helemaal geen sprake van hete lucht. Overigens geeft het programma SiSoftware Sandra Standard ook aan dat de temperatuur normaal is dus nu is het 3 tegen 1. Ik ga er dus vanuit dat me computer nog niet op ontploffen staat.:)

Maarja nu nog de vraag, weet iemand hoe het kan dat mijn computer regelmatig niet meer op wilt starten? Hij start pas weer op als de computer helemaal van het stroom af is en zo ongeveer een halfuur staat, anders geeft ie heel even geluid als ik op de powerknop druk om vervolgens meteen uit te vallen.
 
Al je wonderkastje uitgestoft?
Videokaart niet te heet? vooral diegene met een passief koelblok, even voelen, blaren. te heet, rode vinger, ken net.:evil:

Andere voeding geprobeerd? condensatoren op het mobo nagekeken op zichtbare lekkage? spanningsregelaars op het mobo niet te zwart, oftewel, is de opdruk er niet afgebrand?

Memtest gedraaid?

Er kunnen vele oorzaken ten grondslag liggen, dat wordt een kwestie van dingen uitsluiten die de oorzaak kunnen zijn.
 
Mjah, ik had al me computer al meteen uitgestoft nadat PCAlert4 129 graden aangaf en om eerlijk te zijn heb ik sinds die tijd (sinds dinsdag dus daarom zeg ik het nog niet te hard) geen opstartproblemen meer gehad. Dus ik kijk het nog even aan en anders horen jullie wel weer van me.:evil:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan