Computer aansluiten op LCD tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoerdvo

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2005
Hallo

Ik heb een computer met daarin een Geforce 6600GT 128 MB DDR3 128 BIT PCI-Express. Aan de achterkant van de videokaart zitten 2 DVI uitgangen en 1 s-video uitgang..

Ik heb nu net een nieuwe tv gekocht, namelijk een philips LCD TV (http://www.kieskeurig.nl/review/F6CF38EE416FE3E5C125703B00334B35.htm)

Achterin de tv kan ik een DVI kabel inpluggen

Deze tv is HIGH defenition en schijnt geweldig mooi beeld te hebben, daarom zou ik graag de computer met de TV willen verbinden.

En misschien zelfs media center er op willen zetten.

Alleen mijn vraag is dan hoe dit moet, en welke kabels ik dan nodig heb.

Ook is er een probleem dat ik zeker een kabel van 10 meter nodig heb omdat mijn computer boven staat. Gaat er dan ook geen beeldkwaliteit verloren? en hoe duur is zo'n kabel van 10 meter wel niet?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,

Sjoerd

Laatst bewerkt:
sjoerdvo zei:
Hallo

Ik heb een computer met daarin een Geforce 6600GT 128 MB DDR3 128 BIT PCI-Express. Aan de achterkant van de videokaart zitten 2 PCI-Express uitgangen en 1 s-video uitgang. Wel heb ik 2 tussenzet stukjes om van een AGP kabel een PCI-Express kabel te maken.
eeeeeuuh achteraan op de videokaart zitten geen pci-e slots, dat is het slt waar je je kaart insteekt. je bedoeld dat je achteraan 2 DVI aansluitingen hebt :)
en een agp is ook een slot waar je een videokaart insteekt, dus geen kabel. Dus moet je nu ff verduidelijken want ik snap er maar weinig van

wynand zei:
eeeeeuuh achteraan op de videokaart zitten geen pci-e slots, dat is het slt waar je je kaart insteekt. je bedoeld dat je achteraan 2 DVI aansluitingen hebt :)
en een agp is ook een slot waar je een videokaart insteekt, dus geen kabel. Dus moet je nu ff verduidelijken want ik snap er maar weinig van

ahha, ja sorry stom van me.
maar wat snap je dan niet?

Volgens mij heb je gewoon een kabel nodig die je comp verbind met de tv en gewoon de tv steken en gewoon in de comp steken. tenzij je ook nog geluid wilt. Ik heb hier zon kabel liggen maar ik vrees dat ik de kabel naam niet ken. Dat hij 10 meter moet zijn zal hem wel vrij duurmaken.. Meestal vind je die gewoon bij de pc boer om de hoek..

wynand zei:
Volgens mij heb je gewoon een kabel nodig die je comp verbind met de tv en gewoon de tv steken en gewoon in de comp steken. tenzij je ook nog geluid wilt. Ik heb hier zon kabel liggen maar ik vrees dat ik de kabel naam niet ken. Dat hij 10 meter moet zijn zal hem wel vrij duurmaken.. Meestal vind je die gewoon bij de pc boer om de hoek..

haha, ja ik wil ook wel geluid. Maar dat lukt wel met die kabels

daar heb je enkel nog een sound kabel van 10 meter voor nodig, vindt je allemaal bij de boer om de hoek..

10 meter DVI kabel is wel het absolute maximum, en dan moet die kabel nog van de allerbeste kwaliteit zijn [zuurvrij koper, drievoudige afscherming, gouden contacten][dus erg duur] of... je neemt een goedkopere maar dan moet je dramatisch in overdrachtsnelheid [dus resolutie] terug en gaat dus je "high definition" verloren... Als je al "draadloos" hebt is er een leuke oplossing van Sitecom... een kastje dat van je tv een "netwerkstation" maakt waardoor je alles wat op je PC speelt [DivX, XviD, Mpeg, MP3, enz.] ook op je tv krijgt.... zonder kabelzooi door je hut.....

ben ff aant zoeken op die site, wat dat zijn kabels (gewoon verleng kabels) maar kom anders ff naar de chat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan