Computer aansluiten op TV (ATI Radeon HD 4670)

Status
Niet open voor verdere reacties.

theodosius

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2006
hallo allemaal,

Ik wil graag m'n desktop PC aansluiten op m'n TV.

TV
heeft een scart aansluiting

PC
heeft een ATI Radeon HD 4670
Meegeleverd is een kabletje voor de TV. Deze (146-00661-0000F) heeft drie sub-kabeltjes (blauw-rood-groen met tulpstekkertjes.

VRAAG a.Wat voor kabel moet ik gebruiken om de Comp. met de TV te verbinden; bv wat beteken de kleuren?

De videokaar heeft als stuurprogramma Catalyst Control Centre.
VRAAG b. Ik kan daar nergens een 'TV-verbindinhg'in activeren?????

Kan iemand me helpen?

graag dank theodosius

oke om ff vraag A op te lossen
de draadjes rood wit geel, eentje staat voor video (geel geloof ik) rood staat voor audio (l) en wit staat voor audio (R) of nou rood r is en wit L weet ik nie maar die twee staan voor geluid als ik het goed heb (A)

enneuhh als je alles ingeplugt hebt ga je via de afstandsbediening naar Av1, AV2, HDMI of weet ik t waar je het ingestopt hebt en als t goed is zie je je pc op je tv :)

beste snor

dank je voor je antwoord.

Er is misschien iets misgegaan, want: ik wil geen monitor (VGA) op m'n videokaart aansluiten, maar een TV.
Op m'n videokaart zit een TV-OUT aansluiting (rond met pinnetjes).
Daar vandaan moet er een kabel naar de TV.
WELKE KABEL
Op de TV heb ik een scart-verloop en gebruik ik de S-video optie (rond en naar ik meen beter dan alleen video.

Wat ik echter (ook) raar vind is dat er in de software voor m'n ATI Radeon HD 4670 (Catalyst Control Centre) geen instellin g te maken is voor een TV-activering.
DAT ZOU TOCH MOETEN?

ideeën

dank theodosius

Er is misschien iets misgegaan, want: ik wil geen monitor (VGA) op m'n videokaart aansluiten, maar een TV.
WELKE KABEL
Op de TV heb ik een scart-verloop en gebruik ik de S-video optie (rond en naar ik meen beter dan alleen video.
Deze:
http://www.azerty.nl/0-246-121081/belkin-gold-series-video-aud.html
En dan deze:
http://www.azerty.nl/0-246-156380/belkin-video-audio-adapter-.html

Ik weet alleen niet wat er uit de videokaart komt: Mannetjes of vrouwtjesstekkers? (dus pin of gat wat de pin in past). Anders zou je namelijk een verlengkabel moeten nemen, ipv de 1e.

Wat ik echter (ook) raar vind is dat er in de software voor m'n ATI Radeon HD 4670 (Catalyst Control Centre) geen instellin g te maken is voor een TV-activering.
DAT ZOU TOCH MOETEN?

ideeën

dank theodosius
Aub geen caps, dat is onbeleefd. Wil je ergens de nadruk opleggen, dan zou je de tekst dikgedrukt mogen maken, al moet je daar ook niet mee overdrijven.

Maar de optie is er dus wel. Waarschijnlijk pas makkelijk beschikbaar als je ook echt de tv hebt aangekoppeld.

man van mars

dank je wel marsmannetje,
ik ben al weer een stuk verder met je antwoorden.

Nog dit.
De adapter voor m'n videokaart, die ik in TV-out heb gestopt, is een rond gepind stekkertje met 3 sub-draad-stekkertjes (blauw/rood/groen).
1. Ik zou dus, jou suggestie, een verlengkabel moeten kopen die ook aan elke kant 3 aansluitingen heeft. Dat geeft waarschijnlijk een betere kwaliteit (?).

En, aan de TV-kant- de aansluiting op de scartstekker, daar de afzonderlijke 3 draden/stekkertje in de respectievelijke tulp-moedertjes-aansluitingen steken.
2. Maar, dan sluit ik daar, op de scartstekker, niet aan op S-video (rond stekkertje) wat toch betere kwaliteit zou moeten garanderen?

3.Of moet ik een verloopstukje zien te vinden dat van rond stekkertje-TVout-videokaart naar 1 (geel) tulpstekkertje gaat, en dan via 1 kabel naar de TV en daar een verloop naar S-video (rond) op de scartstekker?

Wat de TV-instellingen van m'n videokaart software betreft zal ik wachten om te zien of zich iets meldt.

alvast dank
PS kan je evt niet direct antwoorden want ga morgen op vakantie.
theodosius

Meestal staat op de kabeltjes vanuit de videokaart wel wat het is.
In elk geval is 1 voor de tv-out. Maar de andere 2 zouden voor geluid kunnen zijn.
En anders moet je het geluid op je geluidskaart aansluiten.
Ik gebruik zelf hdmi: het is al jaren geleden dat ik de rca kabel hiervoor heb gebruikt.

WELKE KABEL

Ik zei toch ook van DVI naar VGA en van VGA naar Scart. Je hebt ook 2 DVI uitgangen op je vid kaart.
Maar als je het nu op die andere manier doet is ook goed ;) Als het maar werkt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan