Computer aansluiten op versterker

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjornbos

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2009
Beste luitjes,

In mijn computer zit een klein draadje (witte en zwarte) die naar een kleine interne box loopt in mijn computer.

Nu wil ik die twee draadjes graag in mijn versterker (surround set) proppen, alleen dat moet via een rode en witte kabel.

Nu vroeg ik mij af of ik die draadjes in mijn computer kan solderen aan die rode en witte plugjes naar mijn versterker. En hoe moet dat dan precies?

In de rode plug bijvoorbeeld zitten 2 draadjes, een + en een -
In de witte plug zitten ook 2 draadjes, een + en een -

Dat zijn in totaal 4 draadjes.

In mijn computer heb ik er maar 2, de witte(+) en de zwarte(-).

Moet ik dan de zwarte aansluiten op de min van de rode plug en de witte plug?
En
Moet ik dan de witte aansluiten op de plus van de rode plug en de witte plug?

Simpel gezegd: ik wil de zwart witte stekker in mijn pc aansluiten op de rood en witte plugs van mijn stereo.

Uiteraard strip ik het draad van de rood witte plug dan.

Groetjes,

Björn Bos

Goedemiddag,

Volgens mijn idee wil je het veel te moeilijk doen welk moederbord heb je?

Die aansluiting is niet om andere speakers aan te sluiten. De interne pc speaker is om Bios error beeps door te geven.

Je kan met een mini-jack naar tulip kabel vanaf je geluidskaart een versterker aansluiten.

Oh oke,

Ja ik heb nu zegmaar mijn boxen aangesloten op dat kleine draadje, alleen die kraken bij hoog volume op basgeluiden en mijn bas heeft zo ook geen functie. Dus ik dacht, ik doe het zo via mijn surround set. Alleen dat kan blijkbaar dus niet.

De reden dat ik het zo wil is dat ik geen kabel heb die van 1 plug naar een rode en witte gaat, vanuit mijn geluidskaart. Vandaar dat ik het idee had om het rechtstreeks te doen.

Maargoed, toch maar ff ergens een kabeltje vandaan halen.

Bedankt voor de snelle reacties!

Björn Bos

Hoi

Succes, maar op de huidig moederborden heb je ook nog vaak een spdif uitgang daarom mijn vraag welk moederbord maar zo kan het ook:thumb::thumb:

Een moederbord uit het stenen tijdperk, dus dat gaat het em niet worden helaas!:P

Kijk ik wilde het op zo'n manier doen.

Dat groene gebeuren is min moederbord. Daar komen 2 geluidsdraadjes uit, een plus en een min.

Die wil ik aansluiten op die aux kabeltjes. Daarin zitten ook weer een plus en een min kabel. Ik had dus het idee om ze op deze manier aan te sluiten, maar dat kan dus niet?

Untitled.jpg

Groetjes,

Björn Bos

Fijn dat ik deze keer eerst nadenk voordat ik wat doe.

Laatste keer dat ik dat niet deed ontplofte mijn oplader.

Wie weet wat voor een tragedie zich had kunnen afspelen hier in dit huis.

Dankjullie wel!

Groeten,

Björn Bos

zo'n kabeltje is niet erg duur ( van geluidsKAART naar versterker ), heb het hier ook zo gedaan, heb de mijne voor een paar euro gekocht bij mediamarkt, gewoon kijken naar mini-jack-naar-tulkpstekkertjes, ze zijn er :). voor 3 euro ben je klaar, misschien zelfs voor minder :)

Begrijp ik dat ik die plug van de geluidskaart kan strippen zodat ik alleen de plug over houd, en vervolgens kan aansluiten op de aux kabel doormiddel van de juiste draadjes met elkaar te verbinden?

Sorry, sorry, om een of andere reden wil ik graag met draadjes spelen, ik weet ook niet waar het vandaan kom.

Laatste keer dat ik dat niet deed ontplofte mijn oplader.

Bjorn, ik heb mijn kennis vergaard door soortgelijke strapatsen :) Als ik ook nooit zo had lopen klooien, dan had ik nu niet de kennis gehad die ik nu heb. :thumb: :d

Bjorn, ik heb mijn kennis vergaard door soortgelijke strapatsen :) Als ik ook nooit zo had lopen klooien, dan had ik nu niet de kennis gehad die ik nu heb. :thumb: :d

Ik begrijp uit uw reactie, dat u mij motiveert het gewoon uit te proberen. Dat is wat ik normaal gesproken ook doe, maar na het oplader incidentje ben ik toch wat voorzichtiger geworden. Ik bedoel, een kapotte oplader, zwart stopcontact en verbrand behang is voor mij minder belangrijk dan mijn computer + surround set. Ik wil niet graag wéér wat opmzeep helpen, hoewel ik er aanleg voor schijn te hebben.

Groetjes

ben bang dat dat niet gaat.. ik denk dat de bliepjes die je normaal hoort via dat minispeakertje in je pc, gaat horen ( als het uberhaubt werkt ) in mono op je redelijk dure surround set wat een beetje raar staat, en klinkt. meer dan een stel bliepjes zou je er niet uit krijgen :).

meer dan dit heb je echt niet nodig :) die geluidskaart zit er niet voor niks :D
097191_A77030.jpg

Hoi,

Waarom zou je dat doen?
je kan z'n stekkertje kopen dan kan je naar je pc boxen en naar de home-cinema set.

ben bang dat dat niet gaat.. ik denk dat de bliepjes die je normaal hoort via dat minispeakertje in je pc, gaat horen ( als het uberhaubt werkt ) in mono op je redelijk dure surround set wat een beetje raar staat, en klinkt. meer dan een stel bliepjes zou je er niet uit krijgen :).

meer dan dit heb je echt niet nodig :) die geluidskaart zit er niet voor niks :D
097191_A77030.jpg

Die mini speaker kon wel muziek afspelen, alleen heb ik die draadjes van die mini speaker af gehaald en direct aangesloten op mijn boxen. Zoals ik al eerder zij, het werkt wel, alleen met een hoog volume gaat hij kraken door de bastonen. En mijn bas heeft geen functie, vandaar dat ik het via deze ingewikkelde, toch leerzame weg probeer.

Modag
Hoi,

Waarom zou je dat doen?
je kan z'n stekkertje kopen dan kan je naar je pc boxen en naar de home-cinema set.

Omdat als ik nu weg ga, ik te laat ben bij de winkels, te eigenwijs ben, maar vooral benieuwd ben of je de ene kabel zelf kan converteren naar een andere.

Ik weet het, mijn karakter zit ingewikkeld in elkaar, maar ik probeer graag dingen zelf uit. Dan weet ik ook hoe het in mekaar zit en werkt. Kan het ook niet helpen, dat vind ik nou eenmaal leuk om te doen.

nooit geweten :confused: heb een flink aantal pc's hier en het interne speakertje ging echt niet verder dan alleen hier en daar een bliepje..

ik zou het persoonlijk niet zo proberen.. daarnaast als je ook maar over zo'n draad struikeld of per ongeluk te hard trekt, dat je dan meer schade dan goed aan je moederbord. ( tenzij je het hier hebt over een laptop, dan is het een ander verhaal, maar dan kan je nog met mijn eerder genoemde verloopkabel prima uit de voeten.). het interne speaker systeem is niet gemaakt om versterkt te worden door een versterker, vandaar dat gekraak, en beter zal het waarschijnlijk ook niet worden ben ik bang..

Laatst bewerkt:
het interne speaker systeem is niet gemaakt om versterkt te worden door een versterker, vandaar dat gekraak, en beter zal het waarschijnlijk ook niet worden ben ik bang..

Vergeef mijn ontwetendheid, maar als iets kraakt, dan is het toch júist verstandig om er een versterker ACHTER te zetten? Ik bedoel, dat je die draadjes uit je computer naar je versterker laat lopen heeft in principe geen invloed op het systeem van je computer, neem ik aan?

De versterker ontvangt een zwak signaal, en vormt deze onafhankelijk om in een sterk signaal.

Maargoed, ik had nog een draadje met aan allebei de kanten zo'n plug voor je geluidskaart. Ik heb er 1 af gehaald en gestript en deze vast gemaakt aan die 2 kleine draadjes. De plug in mijn surround set gedaan (wist niet dat ik zo'n plug-in had, kwam ik ook net pas achter) en het werkt (nog). Dat ik het niet via de geluidskaart doe is omdat deze het simpelweg niet doet.

Maargoed, het systeem werkt, niet met aux kabels maar wel zo. Ik vind 't prima!

Bedankt voor het afraden van de AUX kabels, want dat had waarschijnlijk meer ellende op geleverd dan succes. Toch ga ik het nog een keer proberen, aangezien ik benieuwd ben of het werkt.

Groetjes,

Björn Bos

Hm, op de manier zoals jij het beschrijft gaat uitvoeren, heb je (behalve slechte kwaliteit) ook nog eens MONO geluid ...
Maar goed, een computer uit het stenen tijdperk (een 386 bijvoorbeeld) kón ook al in het bezit zijn van een geluidskaart waar een LineOUT aansluiting.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan