computer afschermen

Status
Niet open voor verdere reacties.

joosttoneter

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2009
hoe kan ik mijn computer afschermen voor andere gebruikers op het netwerk?

of in ieder geval de mappen die ik heb zodat iemand anders niet kan zien wat ik er allemaal in heb staan.

Door met de rechtermuisknop op de map klikken en klikken op "Verborgen"
Dan ziet niemand de map, jij dus ook niet, en als je de naam intypt, krijg je de map te zien

Dat vin ik nog al een gedoe. kan je niet bij mijn netwerk iets doen met delen van mijn bestanden?

Na, behalve dat, & dat is het toch sowieso, daar heb je dus systeembeheerders voor, werkt dat niet echt want als ik tot de werkgroep & geauthoriseerde gebruikersgroep behoor, kan ik gewoon verborgen & systeemmappen tonen klikken, zie ik ze nog!...
:shocked::eek::rolleyes::P

Wat je wel kan doen is in de Eigenschappen van de map de Gebruikers (& dus nooit hele Groepen!) instellen, ieder op naam, & met wachtwoord. Iedere Gebruiker kan je dan weer machtigingen toekennen of als het echt niet anders kan, ontkennen (access denied). Dat kan je dan weer op de gekozen map toepassen of ook op alle onderliggende objecten.

Typ in het zoekvak van Hulp en ondersteuning eens delen en beveiliging in. Ben je de rest van de week wel even zoet...
;)

ik heb het over een netwerk gewoon thuis. omdat we een nieuwe tv hebben die ook iets met internet kan. kwam het onder de aandagt dat bij mij alles openstond en dat me vader bvb mee kom kijken met wat ik allemaal op me computer in mappen heb staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan