Computer alleen in veilige modus - lichtblauw leeg scherm - cpu 50%

Status
Niet open voor verdere reacties.

AAZZ

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jan 2017
Berichten
1
Hallo allemaal,

Ik ben nu een paar dagen aan het rommelen maar het wordt er niet beter op. Heel internet afgezocht maar kan geen gelijkwaardig probleem vinden. Wellicht heeft er iemand een goede tip/oplossing.

Situatie
Mijn pc boot netjes op. Daarna verschijnt keurig het inlog venster van Windows 7. Dit zelfs in de juiste (hoge) resolutie.
Na het intypen van mijn wachtwoord gaat het mis. Het duurt erg lang, ongeveer 10 tot 15 minuten, voordat er iets gebeurd: dan krijg ik een geheel leeg licht blauw scherm. Zonder werk- of taakbalken en zonder pictogrammen. De linker- en rechtermuis functies werken niet. Alleen Ctrl-Alt-Del geeft me de mogelijkheid om taakbeheer te starten. Daar zijn geen toepassingen actief en maar een stuk of 10 processen. Bij Services zijn er ook maar een stuk of 10 services actief, de rest is gestopt. De processor wordt praktisch niet gebruikt. Toch staat deze onder prestaties continu te hikken op 48% - 52% lager komt deze niet.
Verder kan ik hier niets ondernemen. Explorer kan ik niet starten, dus geen bureaublad of iets anders.

Dus naar Veilige modus
Hier tref ik hetzelfde als bovenstaand aan. Met als enige verschil dat ik hier wel Explorer kan starten. Door deze mogelijkheid heb ik diverse zaken geprobeerd:
- Malwarebytes uitgevoerd
- Tweaking.com uitgevoerd
- Nieuw gebruikersprofiel aangemaakt

Ineens kreeg ik links onder de melding: geen legale Windows versie. Maar dat is deze wel degelijk.
Dit (tijdelijk) gefixed met het verwijderen van de update.
Maar daar blijft het tot heden bij. Ik kan alleen in veilige modus opstarten met Promt (gelukkig). Andere mogelijkheden werken niet, dus ook niet met netwerkverbindingen.

Ik zou graag meer info willen plaatsen maar in veilige modus staat alles op: niet beschikbaar.
Enige dat ik kan achterhalen is: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E7300 @2.66Ghz en 4GB intern geheugen. Het is een Compaq CQ5030NL.

Is er een tooltje dat ik kan installeren om meer info te vergaren? Zodat het voor een van U zin heeft om mee te kijken en denken?

Alvast bedankt!

Groet, Albert

Overigens... uiteraard geprobeerd een herstelpunt terug te zetten. Die blijken niet meer aanwezig (?). Wellicht een cleaner die iets teveel heeft gecleand?
Hoe kan ik een verwijderd herstelpunt terug krijgen? Wellicht is dat al voldoende.....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is een / het tooltje waar je naar zoekt : Klik

Echter, als ik je probleem zo lees, dan zou ik er geen energie (meer) insteken, maar de Windows DVD 7 pakken, ermee booten, C formatteren en Windows opnieuw installeren.
 
Laatst bewerkt:
AAZZ zei:
Overigens... uiteraard geprobeerd een herstelpunt terug te zetten. Die blijken niet meer aanwezig (?).
Een virus of anderszins kan ook je herstelpunten verbergen e/o uitschakelen.
Een optie om te proberen is met Ccleaner>gereedschap>systeemherstel kijken of er daar wel nog systeemherstelpunten aanwezig zijn, vaak lukt het daarmee is mijn ervaring.
Anders de optie van @gast0225.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan