Computer als bluetooth speaker

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joas
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Joas

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2010
Hoi allemaal,

In een kamer staat een computer en een muziekinstallatie. Beneden staat een draadloze router, maar daar zit geen draad naar boven, en voor een netwerk-usb is geen animo:( Nu gaat het muziek afspelen in principe via een iPod direct via de aux-in kabel naar de stereo-installatie. Het probleem is alleen dat we nogal wispelturig zijn, en dus dan het ene nummer, en dan het andere nummer willen afspelen. Nu is de zitplek net wat verderop, dus moet je om de drie minuten weer opstaan om een ander nummer aan te klikken. Nu vroeg ik me af, ik heb zelf een bluetooth stickje, kan ik die niet in de computer stoppen, het aux-kabeltje ook in de computer, en dan de muziekinstallatie via de computer als bluetooth speaker gebruiken? Op de computer staat Windows XP;)

Alvast bedankt!

Hallo Joas.

•Als je een Bluetooth-apparaat aan je netwerk wilt toevoegen, hebt je een Bluetooth-netwerkadapter nodig. Zoek naar Bluetooth in jou Help en ondersteuning op je computer voor meer informatie over dit onderwerp.

Technisch

De USB bluetooth interface moet eerst door Windows XP worden herkend en daarbij moet de aansturingsoftware worden geïnstalleerd. Dit gebeurt meestal automatisch. Vervolgens moet je ook de speciale bluetooth -software vanaf de meegeleverde installatie-CD-ROM overhalen naar jou PC. Dit heeft tot gevolg dat je de geluidsfuncties van jou PC aan de USB bluetooth-interface kunt koppelen. Bij deze geluidsfuncties geef je op dat ze automatisch (= zonder tweeweg-autorisatie) kunnen worden gebruikt. Daarna de headset inschakelen en de verbinding kan worden gemaakt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan