computer automatisch aan en uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

suuus

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Heb de volgende vraag:
wegens niet al te beste resultaten van mijn dochter op school:confused: wil ik haar computer activiteiten wat aan banden leggen.
Via te googlen kwam ik de volgende proggies al tegen: timeslot en pc auto shutdown.
Met timeslot kan ik de aantal minuten instellen dat zij op de computer kan en met pc auto shutdown schakelt de computer op een vooraf ingestelde tijd uit.
Maar daar ik niet wil dat zij bv om 22.00 uur de resterende tijd ,die is ingesteld met timeslot, nog gaat chatten zoek ik dus een programma die als de computer op een vooraf ingestelde tijd uitgaat ook NIET meer aangezet kan worden (want met pc auto shutdown kan je gewoon weer opstarten nadat hij is ingeschakeld) dus beveiligd is met een wachtwoord.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen en aub geen pedagogische adviezen;)

Alvast bedankt

Bedankt voor jouw tip ronnie :thumb: maar ben meer op zoek naar een programma die de computer op een bepaalde tijd afsluit en dat je dan de computer niet meer aan kunt zetten omdat er een beveiligd wachtwoord op zit bv.
Jouw programma is ongeveer het zelfde als timeslot.

dat is geen optie want achter de router zitten ook de comp van moeder de vrouw,mijn desktop en laptop voor mijn werk.
In iedergeval bedankt voor het meedenken:thumb:

Bedankt voor jouw tip ronnie :thumb: maar ben meer op zoek naar een programma die de computer op een bepaalde tijd afsluit en dat je dan de computer niet meer aan kunt zetten omdat er een beveiligd wachtwoord op zit bv.
Jouw programma is ongeveer het zelfde als timeslot.

Dit is appels met peren vergelijken.
Maar nu ter zake:
er is blijkbaar geen sprake van een 'thuisnetwerk'.

U zou hier eens kunnen kijken :

http://www.basiscursus.net/show/2/56/Thuisnetwerk-instellen.html

Misschien biedt Windows Steady State een oplossing:

http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/sharedaccess/default.mspx

Natuurlijk willen we ons niet bemoeien met 'opvoedkundige problemen', maar 'een goed gesprek doet geen kwaad'.

Het is een puber dochter en volop in de pubertijd en verliefd EN weten we niet uit eigen ervaring (ja ben ook een opstandige puber geweerst) dat een goed gesprek (wat we ook hebben gedaan) meestal een oor in gaat en andere oor uit:)

Laatst bewerkt:
VISE zal er waarschijnlijk wel voor zorgen dat de account wordt uitgelogd als de tijdslimiet overschreden wordt he. Dat lijkt me wel...
Tijdrooster/-limiet:

U kunt instellen op welke dagen en tijdstippen uw kind toegang heeft tot de computer en kunt desgewenst een limiet per periode vastleggen. Door uw kind kaders te geven in zijn mate van computergebruik, beperkt u bijvoorbeeld zijn gebruik van (online) computer games. Zo wordt gaming, of de computer in het algemeen, geen verslaving of beperking van zijn sociale leven.

opgelost

Ben er uit:

a) gebruik timeslot om het aantal minuten in te stellen die zij op haar computer mag.
b) gebruik pc auto shutdown om de computer op een vooraf ingestelde tijd te laten afsluiten.
c) heb als administrator op haar computer een wachtwoord aangemaakt zodat de computer niet meer opgestart kan worden zonder juiste wachtwoord.

Iedereen bedankt voor het meedenken:thumb:

En hoe ga je ze toelaten op de pc als ze het wel mag als enkel jij haar wachtwoord kent? Het elke keer zelf komen typen? Hoe ga je haar verhinderen dat ze haar wachtwoord verwijdert?

Laatst bewerkt:
Net wat James al zegt, een hoop van de tegenwoordige pubers weten meer van computers en de bij behorende software dan de gemiddelde ouder.

Aangezien je nu toch zelf het wachtwoord in moet komen typen, is het dan niet handiger om heel simpel het toetsenbord en de muis weg te halen als de tijd om is???? Zonder die twee begin je helemaal niks met een PC. Tenzij het om een laptop gaat uiteraard.:thumb:

Wat betreft vise dat klopt dat je account wordt uitgelogd na het verstrijken van de tijd maar je kan ook de tijd die je voor je account krijgt verdelen over de dag dus mijn dochter kennende :)
gaat ze eerst een half uur op de comp en voor de resterende tijd gaat ze later op de computer.
wij willen dus dat ze na 22.30 niet meer achter de computer gaat zitten en dat ze computer ook niet meer kan inschakelen om eventueel de resterende tijd die ze nog heeft op haar account verder gaat chatten.
Voor alle duidelijkheid: het is wel een gezellige boel hier met zo'n puber maar nu even haar cijfers omhoog en dan krijgt ze weer meer vrijheid want ze moet ook kunnen puberen:D

Maar je ziet dat de oplossing die je nu hebt een aantal moeilijkheden met zich meebrengt, zoals ik ze eerder heb opgesomd? Verder lijkt het me dat je dat verdelen moet kunnen uitschakelen. In één van de screenshots zag je dat je het duidelijk per uur kon aangeven. Misschien nog eens in de instellingen duiken?

Verder is er nog NCS AccountView waarmee je dit soort dingen kunt instellen (freeware).
Echter is hun site blijkbaar offline en vind ik nergens een mirror. :(

Laatst bewerkt:
Volgens mij Ronnie heb ik een thuis netwerk.
Vanaf het modem gaat een utp kabel naar een router met 4 uitgangen waaraan 3 bekabelde computers aan gesloten zitten en een utp kabel naar een draadloze router voor de laptop.

je kan natuurlijk ook de stekker van de UTP kabel die naar haar pc gaat eruit halen.
Kan ze er niet meer mee op Internet.
(dan valt tegenwoordig alle dingen weg voor de pc) en dus niet meer chatten etc

Misschien is het zo simpel als de reactie van Bloopy ? Stekker druut ! (eruit)

Stekker eruit dat is een optie maar nu komt het :
daar ik voor mijn werk 's nachts werk en om 21.30 al weg moet en mijn vrouw elke ochtend om 4 uur moet opstaan kan ik wel de stekker er uit trekken maar dat is dus qua tijdstip te vroeg (21.30) en aangezien haar school de roosterwijzigingen nog tot 22.00 kan door voeren is dit helaas geen mogelijkheid.:(
Maar ik blijf zoeken en jullie bedankt voor het constructief meedenken:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan