Computer automatisch afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdmaden

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2001
Berichten
436
Ik heb een PC met windows 2000. Als ik deze afsluit, krijg ik een schermpje met "U kunt nu de PC uitzetten". Ik heb liever dat dit vanzelf gebeurt, waar zou ik dat in kunnen stellen??
 
dit is een ondersteuning van je moederbord, als je zeker weet dan zou je kunnen kijken of een dergelijke instelling in je bios te vinden is maar ik heb het er nog nooit gezien, Windows zelf doet dit niet alleen maar in samenwerking met je MOBO, als deze dat dus niet ondersteund, waar ik voor vrees, dan gaat dat je niet lukken.
 
Soms werkt de automatische afsluiten bij 98 wel en bij 2000 niet heeft iemand hier mischien een verklaring voor dit kan mischien ook leiden tot de oplossing van zijn prob
 
dit kun je wel instellen in windows (als het wordt ondersteund dan sluit je pc af... zo niet, dan zal hij altijd herstarten)

het is te vinden in het configuratiescherm bij energiebeheer (tabblad APM (advanced power management))

althans... zo is het op mijn laptop...

Maikel
 
Gelukt!

Het is gelukt! Het zit niet in de BIOS, maar het is in Windows in te stellen, zoals Maikel zei: Configuratiescherm | Energiebeheer | Tabblad APM. Daar heb ik een vinkje gezet bij "Ondersteuning voor Geavanceerd energiebeheer (APM) inschakelen" gezet.

Bedankt allemaal voor het meedenken!
 
Gelukkig werkt het dan nu maar er zijn Mobos die het niet ondersteunen hoor, ze zijn zeldzaam tegenwoordig maar ze zijn er wel.
 
idd, mijn vader heeft er eens een gehad, (geloof dat het de voeding was die het niet ondersteunde) maar toen startte de pc dus gewoon opnieuw op...

Maikel
 
Maar dat zeg ik, je ziet ze niet veel meer, het zijn bijna musea stukken, hi hi excuus voor de oldtimers onder ons.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan