Computer automatisch opstarten en afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmerman

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2009
Hallo allemaal,

Ik heb hier een computer op mijn werk staan die automatisch moet opstarten rond een uur of 8 en uit moet om half 5. Ik heb al in de bios gekeken, maar de bios die op de laptop staat ondersteund geen powermanagement o.i.d. Ik kan hier dus niets instellen.
Nu is mijn gedachten: Als ik de computer nou om half 5 in de slaapstand zet en deze er om 8 uur weer uit haal. Overdag laat ik een presentatie afspelen en voor de rest niets. Hij mag op dat moment dus ook niet in slaap vallen.
Ook het shutdown -h commado werkt niet.
Kan iemand mij helpen?

Laptop is een maxdata van het model PRO 8100X
BIOS: Phoenix NoteBIOS 4.0 Release 6.0

Er zijn wel wat mogelijkheden. Kijk eens of de laptop WakeOnLan ondersteund. Je kunt dan vanaf een apparaat dat altijd aanstaat (server) een geplande taak starten om 7:55 om de laptop op te starten.

Op de laptop maak je een geplande taak om om 17:05 uit te gaan.

Helaas zit dat er ook niet op als mogelijkheid.
Is het mogelijk om een tekst in kladblok te maken en dat het ene om 8 uur word geopened (kladblok met opstartteksten) en dat het andere kladblokbestand om 5 uur word gestart en dat hij dus inslaapstand word gezet

In slaapstand voert de computer geen taken uit. Er is dus geen mogelijkheid om hem via software uit slaapstand te halen.

Kun je in de BIOS instellen dat de laptop aan moet gaan zodra hij aan de stroom hangt? Indien ja, dan kun je nog een schakelklok bij de bouwmarkt halen en deze er tussen zetten. Ik weet het is hutsel knutsel, maar meer opties heb je zo te lezen niet.

Nee dit kan ik helaas ook niet instellen.
Eigenlijk kan ik dus niets met deze laptop?

Voor jouw doel niet nee.

Ik vermoed dat dit gebruikt wordt om een presentatie af te spelen in een publieke ruimte/hal. Er is redelijk goedkope software die een presentatie (powerpoint) om kan zetten in een filmpje. Koop een eenvoudige tv die USB aansluiting heeft met de mogelijkheid om vanaf daar filmpjes te spelen en klaar. Eventueel schakelklok ertussen.

Ja daar heb je inderdaad gelijk in.
Ik zal eens kijken of er een andere oplossing mogelijk is met misschien wel een tv o.i.d.

Bedankt voor de hulp;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan