Computer/beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Funder

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2007
Hallo,

Ik wordt helemaal gek van me computer

Hij is nog maar net een jaar oud ietsje ouder en doet al helmaal raar:S

Eerst werdt me beeldscherm zwart en kon ik niks meer zien.. dus een ander beeldscherm geplaatst.

En nu opeens restart die telkens terwijl ik beetje zit te game of te msn'en of muziek zit te luistern.

Maar toen me beeldscherm telkens zwart werdt was ik bang voor een virus ofzo iets.

Dus ik heb bijna alles van me computer verwijdert... al me muziek en plaatjes en foto's ouder games... maar geen complete deleting....

Dus ik d8 dat zal wel helpen nouw me beeldscherem dan geen problemen mee maar opeens sins vandaag restart me computer opeens... ik wil echt weten wat ik kan doen want dit is niet leuk meer

Me vorige computer heb ik al weggedaan omdat die achter elkaar uitviel en dalijk heb ik hier weer dat probleem en daar heb ik dus echt geen zin in..

Als iemand me kan helpen of tips kan geven heeel graag..

Groetjes,

Het lijkt op een warmte probleem...

In zo'n PC zitten een paar ventilatoren, die ook vrolijk als stofzuiger werken... na een jaartje of zo, kan het dus goed zijn dat de koelblokken vol met stof zitten... dan wordt de cpu en/of de gpu [de chip op je videokaart] te heet en stopt ermee.... dat geeft in het laatste geval zwart beeld [geen beeld], als de cpu het te warm krijgt stopt het systeem er meestal compleet mee...... [start opnieuw op]
Dus schroef de kast eens voorzichtig open en kijk of de ventilatortjes nog lekker draaien, zoniet, stof de boel dan [bij uitgeschakelde pc] met een kwastje voorzichtig schoon...

En nu opeens restart die telkens
Dat herstarten bij een crash kun je uitschakelen, dan krijg je een blauw scherm waar de error-melding op staat. Welke Windows heb je? Dan kunnen we je verder helpen.

Ok,

Wat heb ik dus gedaan...
Me computer heb ik open gemaakt en helemaal schoon gemaakt met een stofzuiger en ook de ventilatoren enzo.. maar toen bleef het probleem nog steeds bestaan.. daarna me computer formateeert alles erop enzo en en weer windows erop zette..

Maat nee hoor nog steeds restart die.

Toen me computer maar naar iemand toe gebracht heeft alles negekeken een hele nieuw virusscanner erop gezet.

En krijg nouw wat hij doet het weer.. dus ik vol trots muziek erbij en gaan game en ja hoor na 20 min was het weer zover hij restarte weer...

Maar ik denk dat ik weet wat het probeem is waarschijnelijk het Online spel wat ik speel want daardoor valt die telkens uit... alleen me vraag is hoe kan dat heb die computer nu een jaar en nooit probelemen mee gehad en opeens sinds vorige week gebeurt dit opeens.. wat o wat kan ik doen.. ben echt geneigd om nu al een nieuwe computer te kopen want wordt er echt gek van..

Help me..

Thx

De mzl!

Tja, het zijn jouw centen, je kunt ook proberen het probleem te achterhalen.

Zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, uitgaat of reboot, en zet die hier eens neer.

Ook in te stellen, bij een opstart, door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen".

Hmmz ok

Kan je het misschien iets makkelijker uitleggen ik weet wel iets maar heb er nie zo veel verstand van.. en wat die man gedaan heeft met me computer weet ik niet maar ik weet wel dat die er veel verstand van heeft enzo...

Hij doet het nu perfect me computer nix aan de hand lekker snel tot dat ik online game ga spelen en dan na tijd restart die weer wat ik vaag vind wat hij heeft het een jaar lang perfect zonder enkel problemen gedaan

Tja, het zijn jouw centen, je kunt ook proberen het probleem te achterhalen.

Zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, uitgaat of reboot, en zet die hier eens neer.

Ook in te stellen, bij een opstart, door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen".

Staat hier toch gewoon waar en hoe je dat doet? niet gelezen?

Overigens betwijfel ik of je bij de schoonmaakbeurt ook de koelribben van de koelblokken stofvrij hebt gemaakt, dit lijkt inderdaad een warmteprobleem, kan natuurlijk ook nog een driverprobleem zijn, maar zonder foutcode wordt het stereospirisme om daar een uitspaak over te doen.

Hij doet het nu perfect me computer nix aan de hand lekker snel tot dat ik online game ga spelen en dan na tijd restart die weer wat ik vaag vind wat hij heeft het een jaar lang
perfect zonder enkel problemen gedaan
Wat wil je daar mee zeggen? dat de opgedane ervaringen uit het verleden een garantie is voor de toekomst?:confused:

Ik weet niet als het zo kan zijn..

Maar kan het ook aan je beeldscherm liggen dat die uitvalt of niet.. heb er nu namelijk ff een andere erop gezet?

En als ik me flat screen erop zet lijk ik pas problemen te hebbe die bij deze computer hoort...

Nee, en wat is die foutcode waar diverse mensen om vragen?:rolleyes:
Drivers al geherinstalleerd?

ja.. alle drivers en alles is nieuw weer erop gezet niet door mij maar iemand anders hij zij dat waren de nieuwste of zoiets enzo..

Dus jah zitten nieuwe drivers op

Wat kan nog meer zijn

Hoewel nu me computer al tijdje aan staat muziek ook en me online game ook en nog nix aan de hand maar zal denk nie lang duren

Nog meer suggestties?

Het klinkt zo onlogisch maar nu heb ik er een oud beeldscherm op aangesloten

en nu doet die het gewoon perfect:confused:

best wel raar dan??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan