computer beetje upgraden maar hoe?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rened
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rened

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2004
Ik heb even een vraag, ik heb hier een switch liggen zodat ik met meerder comp. op internet kan, alleen is 1 van deze computers een erg oude computer met windows 98 ( het is een sky computer) met pentium 3 nog en 64 mb ram geheugen, het is een 32bits bestandssysteem. en een zeer kleine harde schijf van ongeveer 4 gb.

Nu werkt het opzich best op internet, maar ik wil toch wel zorgen dat de computer wat meer mogelijkheden kijrgt.
Zoals wat meer ram-geheugen en een kleine hardeschijf erbij van rond de 40 gb ongeveer. Maar waar moet ik precies opletten als ik dit koop. Kan elk merk in deze computer of moet ik echt speciaal dingen van sky inkopen?

Voor zover ik Sky ken, gebruiken ze standaard-componenten voor het samenstellen van hun systemen, je zult dan ook gewoon standaard-componenten kunnen gebruiken om je computer te upgraden.
Je moet de gegevens van je moederbord proberen te achterhalen, bijvoorbeeld met Everest van
Lavalys . Een standaard IDE-harddisk zal vast wel passen, maar geheugen ligt wat gevoeliger. De fabrikant van het moederbord heeft vaak een lijst met compatibel geheugen op zijn site staan, of op zijn minst de specificaties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan