Computer bevriest telkens.

Status
Niet open voor verdere reacties.

laagvlieger

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2001
Beste lezers,

Heb het probleem dat telkens als ik een 10 minuten bezig ben - kan ook een half uur zijn of een minuut - mijn computer 'bevriest'. Heel vervelend. Ik weet niet wat de oorzaak is. Heb al aan systeemherstel gedaan zodat bepaalde misschien conflicterende programma's verwijderd zijn, maar dat helpt niet. Ook het ik met Ccleaner gewerkt en met Registry Cleaner. Er werden wel een hoop sleutelfouten ontdekt en verwijderd, maar ook dit zonder resultaat. Hebben misschien lege registersleutels - verwijderen de genoemde programma's niet - hun invloed? Heb er een stuk of 500. Zij zijn wel te wissen, maar dan moet je een betaalde registercleaner kopen. Heb hiermee alleen de scan gedaan.
Misschien ligt de oorzaak wel in het telkens bij de opstart verschijnende icoontje van Windows update. Als ik dan tracht te installeren blijft hierna het icoontje op de taakbalk staan. Ga ik dan hierna naar de update site van XP zijn de updates nog steeds te uploaden. Doe ik het van de site lukt het wel. Vreemd genoeg blijft dan het icoontje op de taakbalk staan. Bij het afsluiten van Windows en de computer slaat hij automatisch aan het zogenaamd installeren en zorgt het zogenaamde installeren voor een lange computer afsluittijd. Wie kan mij misschien helpen?

Bedankt,

Schroef het zijpaneel eens van de PC en controleer de videokaart op stof [koelblok van de GPU] en check of de eventueel aanwezige ventilator soepel draait... Neem meteen de CPU koeler ook mee voor een schoonmaakbeurt....

Nou ... heb - gezien de symptomen die aangegeven worden - de indruk dat het 'ergens' in Windows zit.

Heb je al geprobeerd hem een tijdje in de 'veilige modus' te laten werken?
Evt, zou je een dualboot kunnen maken en kijken of hij daarin wél normaal blijft werken. Wel wat werk natuurlijk, maar dan weet je het zeker.

Schroef het zijpaneel eens van de PC en controleer de videokaart op stof [koelblok van de GPU] en check of de eventueel aanwezige ventilator soepel draait... Neem meteen de CPU koeler ook mee voor een schoonmaakbeurt....

Misschien een goed idee. Zal het doen. O ja, heb bij schijfopruiming gekeken en vond 4 Javascript dingetjes met een uitroeptekentje er voor. Heb ze verwijderd. Alle probeerseltjes helpen misschien.

Van Ommeren: een dualboot, zal er 1 maken. weet niet hoe dat moet maar zal er wel wat over vinden.
Bedankt allemaal.

Laatst bewerkt:
Hoi, heb nu 'selectief opstarten' Het opstarten van systeembestanden als sys.ini en wini.ini zijn uitgeschakeld. Werkt wel goed. Hades, Gaf 'diagnostische opstart aan, bedoelde dus het bovenstaande, 'selectieve opstart'. Wat bedoel je met omzeilen? Denk, dat je bedoelt dat ik zo misschien geen conflicterende programma's opstart. Tsja da's waar. Moet nog even verder zoeken.

Marc,

Laatst bewerkt:
Ja, maar hiermee is het probleem niet opgelost.
Met deze optie heb je het alleen opzeild.

Je moet even je opstartitems opschonen. Daarna moet je hem wel weer op Normaal opstarten zetten.
Er zit waarschijnlijk een programma tussen dat de fout veroorzaakt.

Informatie over het opschonen van je opstartitems vind je hier.

Bedankt 7, heb ik al gedaan en denk dat ik het nu wel zo'n beetje voor elkaar heb. Bedankt allemaal!

Marc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan