Computer bevriest tijdens branden?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

walker

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2004
:confused:
Van het een op het andere moment, "bevriest" mijn pc tijdens het branden van dvd's.
De brander stopt, nero blijft hangen waar hij is, de muis beweegt niet meer, ctrl+alt+del werkt niet, alleen een reset is mogelijk.
Dit gebeurde van het een op het andere moment, ik brand met nero, daarna copytodvd geprobeerd, zelfde probleem, andere brander, zelfde probleem.
Systeem herstel twee dagen eerder, zelfde probleem.

wie o wie heeft een suggestie?
Heb iemand horen zeggen dat het aan de voeding kan liggen.

wat voor een pc heb je en hoeveel geheugen want dat branden vraagt veel van je pc.
heb je het ook met iets anders,spellen,surfen o.i.d.

Heb nooit problemen gehad met branden dvd's en er al velen gebrand
Heb het probleem alleen bij het branden verder nergens bij.
heb 512mb intern geheugen.
Ik brand al bijna een jaar dvd's en nooit dit probleem gehad.

en je krijgt geen foutmeldingen?
probeer eens te defragmenteren en kijk of het dan goed gaat,heb ik eens gelezen dat dat werkt.

Laatst bewerkt:
Probeer ook eens te achterhalen wat er is gebeurt net voor het probleem.
Bijvoorbeeld:
** Is er software geïnstalleerd?
** Is er hardware vervangen?

Is er genoeg vrije ruimte op schijf?
Probeer ook eens te defragmenteren en schijfcontrole uit te voeren.
Geplaatst door walker
Heb iemand horen zeggen dat het aan de voeding kan liggen.
Dat kan, maar dan gebeurt het altijd en niet alleen met Nero. Toch lijken mij spontane herstart's meer iets voor een defecte voeding.

Ik denk dat ik het probleem gevonden heb, het gebeurd alleen als ik vanaf mijn f: brandt. Als ik brandt vanaf c: geen probleem.
Als ik een film verplaats van f: c: gaat het ook mis, ik denk dat mijn ide kabel (zo heet ie toch?) waarmee mijn c: en f: aan mijn moederbord zitten niet meer okay is.
de f: schijf zelf is nog vrij nieuw (1 maand oud) en bij het installeren van de f: had ik ook al probleempjes.

Ik ga vanmiddag ff een nieuwe kabel halen en laat jullie vanavond weten of het dat is.:o

je kunt ook proberen om de ide aan te drukken want dat gebeurt best vaak dat ie een beetje los of scheef zit.

Het aandrukken heb ik al geregeld gedaan, toen ik f: er bij zette als primary slave (jumper stond goed) zat ie in het midden van de ide, en primary master (c:) aan het uiteinde.
Toen werd f: maar af en toe herkend en viel af en toe weg.
Heb toen f: aan het uiteinde gezet en c: in het midden (van de ide kabel) En alles werkte als een zonnetje.
Nu dit probleem, dus denk dat er echts iets mis is met de kabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan