computer blijft hangen.. zomaar?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

rozijntje

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2004
Sinds een week doet de computer raar...
Het beeld blijft stilstaan en ik kan niks meer doen...Ik moet de computer uitzetten met de knop op de buitenkant.
Meestal gebeurd dit, als ik op een internetpagina snel omlaag wil scrollen, of bijvoorbeeld snel een hoop programma's achter elkaar open.

Ik heb al gescand met Norton Internet Security, Ad-Aware en Spybot, maar die hebben niks gevonden.

Ik heb ook de harde schijf op fouten gecontroleerd en gedefragmenteerd. Uiteindelijk blijft de computer nog steeds vastlopen. Heeft er iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Te weinig sap, oftewel een te zwakke voeding, te stoffig in de ventilatoren en koelblokken van processor en/of videokaart, of het ontbreken daarvan op de videokaart, passief gekoeld dus.

Dus ik moet de computer openmaken en al het stof eruithalen?
Misschien nog een tip hoe dit het makkelijkst gaat? (vanwege kwetsbare onderdelen!)

Tja, daar zijn de meningen nogal over verdeeld, ik haal alles eruit, en maak alles schoon met een kwast en stofzuiger, de laatste om de vrijgemaakte rommel door de kwast op te zuigen, tevens om de kast aan de binnenkant te reinigen.

Je kunt ook een busje perslucht er voor kopen, of voorzichtig met een compressor, indien aanwezig.

Maar al met al, een kwast gaat ook, alleen aan de onderkant van de ventilatoren, kom je alleen bij, als je die demonteert.

Ik heb net voor de zekerheid het programmaatje SpeedFan gedraaid.
Hij geeft aan:
HD0:41C
Fan1: 0RPM
Fan2: 0RPM

Wil dit zeggen dat de fans het eigenlijk niet eens doen?

De temperatuur van de cpu kan ik niet direct aflezen

Wat doet taakbeheer?

Probeer eens de Microsoft online scanner
www.live.com, dan een dropdown (klik op Live linksboven) kies Safety Centre, en
dan scannen maar...
Systeemherstel al geprobeerd?
Succes

In taakbeheer worden toch ook geen temperaturen getoond?

Die online scan van windows live heeft niks geholpen.
Bij systeemherstel kan ik het internet niet meer op, daarom heb ik het weer teruggedraaid.

Ik vind dit niet normaal voor een computer die maar 2enhalf jaar oud is. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan