Computer blijft opnieuw opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shonof

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2006
Als ik achter mijn computer zit gaat het weleens vanzelf opnieuw opstarten (kan om het uur zijn, maar ook om de dag). Dus ik besloot mijn computer terug te brengen voor reparatie (alternate, www.alternate.nl , daar heb ik het ook gekocht). Mijn werkgeheugen was kapot en dan hebben ze vernieuwd. Dus ik ga er weer achter zitten ben ik World of Warcraft aan het spelen start mijn computer weer opnieuw op. Dus ik breng het weer terug voor reparatie, konden ze niks vinden en daar konden ze gewoon prey 24 uur achter elkaar aan laten staan zonden dat het opnieuw opstart. Dus ze zeiden dat het waarschijnlijk aan mijn randapparatuur
ligt. Ga ik weer met mijn computer spelen (met alleen de muis en het toetsenbord aangesloten) ga het weer na een paar uur opnieuw opstarten.

Ik hoop dat iemand mischiem weet wat het kan zijn en sorry voor mijn taalfouten.
Het ligt niet aan virussen, spyware of zo iets. Het is ook niet alleen bij World of Warcraft. Alles word niet warmer dan 45 graden. Ik heb ook gewoon de laatste drivers (heeft alternate gedaan). Toen mijn computer weg was voor reparatie heb ik tijdelijk met een andere computer gezeten(een zeer langzame). Die heeft ook een keer opnieuw opgestart toen ik van de ene naar de andere site ging.

Laatst bewerkt:
Zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, en zet die hier eens neer.

Lijkt mij een warmte probleem, Probeer er eens op te letten wanneer hij uitvalt. Op momenten dat hij een poos druk is? of gewoon tijden het interneten?

de foutmelding

Bij de bijlage zit een plaatje van de foutmelding.
Ik hoop dat jullie me nog steeds kunen helpen.

Bijlagen

• foutmelding cpu.JPG
    foutmelding cpu.JPG
    71,6 KB · Weergaven: 30
Die foutmelding heeft betrekking op vele mogelijke problemen, foutieve drivers tot slecht geheugen, en dan ook alle soorten geheugen, van intern, bios en video geheugen.

Dat laatste kun je testen met een flop te brouwselen met memtest86, hiervan op te starten en deze een lange tijd te laten lopen, aan het eind, zal hij ook het geheugen van de videokaart testen.
Memtest86.

Ook de nieuwste drivers voor de geluidskaart ( onboard of niet, maakt niet uit ), videokaart en chipset kunnen helpen, te ontdekken welk merk er wordt gebruikt, kun je met dit progje achterhalen, of gewoon door in je manual te kijken.

Zoek de drivers op de website's van de werkelijke fabrikanten.

Tevens kun je door EventVwr.msc in uitvoeren in te trommelen, daar de eventuele veroorzaker achterhalen.

ik zal het proberen

Alternate denkt dat het aan het randapperatuur ligt.
Ik heb alleen printer + geluidsboxen aangesloten. Zonder printer de starte het ook opnieuw op.

Ik wou dus vragen kan het ook de boxen liggen???(want het kan wel een dag duren voordat het opnieuw opstart)

Ik ben nog die drivers aan het testen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan