Computer blijft opnieuw opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

aborah

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Berichten
18
Sinds een week blijft mijn laptop (Acer 8930g) opnieuw opstarten als ik hem aanzet. De computer valt uit en start dan weer automatisch op, maar soms valt de pc plotseling al uit als de pc in het inlogscherm is van windows, soms valt hij uit als net het bureaublad net verschijnt en soms valt hij uit als je een paar minuten bezig bent.
Als ik de pc opstart in veilige modus is er geen probleem. Herstelmodus heeft geen effect gehad op de problemen en selectief opstarten met msconfig ook niet. Het logboek geeft deze fout:
Bron: Microsoft-Windows-Kernel-Power

Beschrijving:
Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.


Hebben jullie nog ideeën hoe ik dit kan oplossen?
 
Sorry voor mijn late reactie. Lag een paar dagen ziek op bed.

Bedankt voor je antwoord manamana. Het heeft helaas niet geholpen. Ik heb windows met moeite nu opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds hetzelfde probleem. Maar heb wel wat extra info:
Veilige modus werkt nog steeds goed en kan ik uren op zitten.
Normale modus met netstroom gaat ieder geval binnen minuut om weer opnieuw op te starten. Geen vast tijdstip, steeds verschillend moment. Soms paar seconde, soms halve minuut, etc.
Normale modus op accu gaat vreemd genoeg ook gewoon goed. Laptop valt niet uit. Alleen gaat batterij maar rond de 20 minuten mee. Echter als ik nu netstroom alsnog aansluit valt laptop meteen uit.
Snappen jullie het nog? Ik niet. Misschien dat mijn laptop plotseling te veel stroom krijgt van mijn stopcontact? Maar waarom werkt veilige modus dan wel? Ik vrees dat ik een nieuwe laptop moet kopen. De laptop is ook al 5 jaar oud, maar was eigenlijk wel erg gehecht aan de laptop. Dus als iemand nog een mogelijke oplossing weet, ben ik u zeer dankbaar.

Groet,
Aborah
 
Hallo. Ik denk dat dit het einde is van je batterij. :confused: ja 5 jaar oud is ook best wel veel. Beter af met vermoedelijk een nieuwe. Probeer eens in een winkel voor andere batterij. Ze zullen wel zeggen wat is dat een oud beestje. Veilige modus start met veel minder onderdelen. Als je dat begrijpt wat ik bedoel. Niet zo zwaar om alles in te laden. En wellicht problemen met je moederbord. Die melding belooft niet veel goeds. Laat hem maar eens nakijken geheel.

Dit even doen als je het nog niet hebt gedaan.
Batterij verwijderen, netstroom aansluiten en opstarten. Als je in deze opstelling geen vastlopers hebt, zit het probleem bij de batterij.
 
Laatst bewerkt:
Hoi hoi, bedankt weer voor je reactie :)

Bedankt voor de tip voor het opstarten van de laptop zonder batterij, maar dat had ik al gedaan en dan valt de laptop ook binnen een minuut uit. Slordig dat ik dat niet in mijn eerdere post had vermeld.
Momenteel doet mijn laptop het weer (tijdelijk). Heb 1 van mijn 2 processoren uitgezet in veilige modus en daarna opnieuw opgestart in de normale modus. Kreeg de eerste keer een blauw scherm, maar was te traag om te zien wat er stond, maar daarna startte de laptop weer automatisch op en zit er nu een uur onafgebroken op in de normale modus. Als die het blijft doen, ga ik vanmiddag is proberen of het probleem terugkeerd als ik de 2e processor weer aanzet.
 
He mooi dan kun je wel wat uitsluiten yes. Goed gedaan. Ben eens benieuwd. Maar lekker is het allemaal niet, maar zolang die het doet.
 
Toen ik de 2e processor weer heb aangezet, ging het gelijk weer fout. Met 1 processor lukt alles echter ook wel prima, maar als iemand nog een oplossing heeft dat ik de 2e processor ook weer normaal kan aanzetten hoor ik het graag :)
 
Hallo

Dit model laptop met deze symptomen ....

Volgens mij een gedeeltelijk van het motherboard losgekomen g.p.u/motherboardchipset door langdurige oververhitting.

Mocht deze laptop echter op regelmatige basis eens zuiver/stofvrij zijn gehouden (heatpiperadiator) , dan kan er uiteraard iets anders aan de hand zijn.

Peter
 
als je nog wel in je pc kan en dus in windows, zet dan eerst eens dat automatisch herstarten uit.
Dat doe je op de volgende manier:

Klik op Start , klik met de rechtermuisknop op Computer en klik vervolgens op Eigenschappen.
Klik op Geavanceerde systeeminstellingen.
Klik op het tabblad Geavanceerd en selecteer Instellingen in het gedeelte Opstart- en herstelinstellingen.
Verwijder het vinkje bij De computer automatisch opnieuw opstarten onder Systeemfouten en klik vervolgens op OK.
Start de computer opnieuw op.

dan wanneer de pc dan weer herstart uit zichzelf krijg je een mooi blauw scherm met een code die je dan weer kan opzoeken in google.
Vaak is het een hardwareprobleem, maar ja...zoek maar uit welke.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan