computer blijft opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

zoltan

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2003
Berichten
44
als ik mijn pc opstart, krijg ik eerst het beginscherm, dan gaat hij zoeken op de floppy en de cd-roms en ..... start terug opnieuw tot in het oneindige. De recovery cd heb ik ook al geprobeerd, maar zonder resultaat.
Weet iemand raad zonder dat ik windows opnieuw moet installeren?
 
Kan je wel in veilige modus opstarten?

Groetjes,
Bennie
 
Kennelijk het Ram geheugen wat niet goed meedoet.

Tenzij, dat er recent een progje verwijderd is, wat een gedeelde dll heeft weggehaald.

:cool:
 
Geplaatst door peter vazed
Kennelijk het Ram geheugen wat niet goed meedoet.

Tenzij, dat er recent een progje verwijderd is, wat een gedeelde dll heeft weggehaald.

:cool:

tja, geheugen kan. Misschien even testen met www.memtest86.com

Gedeelde dll zou volgens mij eerder een foutmelding opleveren dan deze spontane reboots. Maar als dat het is, is een in-place herinstallatie ook de oplossing
 
opstarten

Ik heb hetzelfde gehad en het geheugen in een andere bank gezet en hij liep weer als een zonnetje.
Gr Harry
 
Bedankt voor alle tips. Ik heb uiteindelijk een nieuwe XP geïnstalleerd op partitie D ( andere stond op C ) . Zo kon ik eerst zien wat er op C te redden viel van programma's. Daarna heb ik D geformateerd en wonder boven wonder startte XP terug op langs C. Alleen heb ik nu een slordig beginscherm dat vraagt welke van de 2 Windows XP ik wil opstarten (alhoewel de ene niet werkt ) Weet iemand hoe ik dat wegkrijg?
 
Geplaatst door zoltan
Bedankt voor alle tips. Ik heb uiteindelijk een nieuwe XP geïnstalleerd op partitie D ( andere stond op C ) . Zo kon ik eerst zien wat er op C te redden viel van programma's. Daarna heb ik D geformateerd en wonder boven wonder startte XP terug op langs C. Alleen heb ik nu een slordig beginscherm dat vraagt welke van de 2 Windows XP ik wil opstarten (alhoewel de ene niet werkt ) Weet iemand hoe ik dat wegkrijg?

waarom heb je niet gewoon xp over die op C heen geinstalleerd. Je verliest daar niks mee namelijk. ik heb je zelfs nog de link gegeven !?

Maar goed, doe maar eens: start > uitvoeren > c:\boot.ini [enter]

kopieer alles en plak het in je bericht.

2de methode: rechtermuisknop deze computer op bureaublad > eigenschappen > tabblad geavanceerd > opstart enherstelinstellingen > instellingen > edit > kopieer weer alles en plak het hier
 
Ik heb windows XP er niet over gezet omdat ik gelezen had dat je dan ook mijn documenten kwijt was en ik was niet zeker of daar nog iets belangrijks opstond dat ik niet gebackupt had.
 
hier mijn boot ini
Volstaat het dan om 1 van die laatste regels gewoon te wissen?

[boot loader]
redirect=usebiossettings
redirectbaudrate=
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect/
 
Geplaatst door zoltan
hier mijn boot ini
Volstaat het dan om 1 van die laatste regels gewoon te wissen?

[boot loader]
redirect=usebiossettings
redirectbaudrate=
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect/

Test even om je xp goed opstart als je in het keuzescherm geen keuze maakt. Zo niet Pas je boot.ini aan in het volgende:

[boot loader]
timeout=1
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect


Overigens staat er in je boot.ini opties die gebruikt worden in windows server. Deze redirect opties worden gebruikt om de kernel componenten van afstand te besturen. Dit noemen ze Emergency Management Services (EMS). Vreemd dat zich dat in jouw boot.ini genesteld heeft.

ps
redirect=usebiossettings
laat je bios een poort selecteren voor EMS
redirectbaudrate=
zet de bidrate (snelheid). Na de = teken kunnen snelheden komen als 9600, 19200, 57600, en 115200 in Kbps. Standaard is 9600
 
Heb alles aangepast zoals je gezegd hebt en de PC werkt terug perfect en start proper op.
Heel hard bedankt voor de hulp, Alex
Groetjes
Zoltan
 
Geplaatst door zoltan
Heb alles aangepast zoals je gezegd hebt en de PC werkt terug perfect en start proper op.
Heel hard bedankt voor de hulp, Alex
Groetjes
Zoltan

heb je toevallig windows server geinstalleerd in het verleden ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan