computer blokkeert volledig

Status
Niet open voor verdere reacties.

alive

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2006
hallo

ik heb er nu al een paar weken last van, dat mijn pc 1 a 2 keer per dag blokkeert.

vandaag is mijn pc al 6 keer :shocked: geblokkeerd.

als het blokkeerd kan ik mijn muis niet meer bewegen, het toetsenbord werkt niet meer..de enigste methode om heropstarten is op "reset" te drukken.

en wat ook nog raar is, is dat ik sinds 1 week, dat mijn pc, als ik hem opstart, dat de schijfcontrole werkt..elke keer!!

iemand een idee'tje hoe ik dit kan verhelpen?
(heb niet echt zin om mijn pc te formateren..)

grtzz en thx 4 helping

Als het xp is zou ik aan systeemherstel denken, en anders een keer hitman pro draaien zie :
http://www.hitmanpro.nl/hitmanpro/
deze programma zorgt ervoor dat al je spyware/ad-aware uit je computer wordt gehaald, mocht dit ook niet lukken dan ben ik bang dat je je pc een x moet opschonen, oftewel format c:/:(

maar met systeemherstel verlies ik alle bestanden sinds mijn laatste herstelpunt, juist of niet? systeemherstel doe ik nooit, en ik heb 1 keer een systeemherstel gedaan maar dat is al 6 of 7 maand geleden..pfff :(

ik heb spybot op mijne pc staan en diene vind niets..

als ik toch mijn pc moet herformateren wacht ik er toch nog een paar weken/maanden mee

thx 4 helping

Volgens mij verlies je dan niet je bestanden, want systeemherstel kan niet zomaar je bestanden verwijderen.. Je bestanden blijven gewoon je bestanden, alleen de instellingen van toen ( de laatste herstelpunt ) die zullen zo worden uitgevoerd. Verder zou ik je toch hitmanpro adviseren om hem eens per week te draaien, het is een gratis programmatje! Die heel erg handig is.. Ik hoop dat je ermee uitkomt, en anders hoor ik het graag! :cool:

ik denk dat mijn pc blokkeert als mijn azureus en (of?) mijn peerguardian werkt..
vroeger had ik het niet..

wat is het beste dus?
die 2 programma's herinstalleren?

ik denk dat mijn pc blokkeert als mijn azureus en (of?) mijn peerguardian werkt..
vroeger had ik het niet..

wat is het beste dus?
die 2 programma's herinstalleren?

Peer guardian zegt mij niets.

Weet je zeker, dat er niets aan het downloaden is?
Dat ongewenst beslag legt op de processor.
Kijk even naar de lampjes op jouw modem.
En naar de map waar de Azureus downloads in komen.
Zeker even zoeken in de mappen van documents and settings

Ik meende ook een bericht te hebben geplaatst over DCom, maar ik zie het niet?
Daarom nogmaals kijk op;

http://www.updatexp.com/dcom-windows-xp.html

Dcom is de oorzaak van veel narigheid in Windows.
En je hebt het niet nodig.

2 jaar geleden stond mijn pc ook telkens vast soms wel 6x op een dag.
DCom verwijderd en weg was het probleem.

Laatst bewerkt:
als Azureus werkt, dan download ik bestanden

peerguardian is een beveilingsprogramma die iedereen zou moeten gebruiken als hij/zij download http://phoenixlabs.org/pg2/

gisterenochtend vanaf 9.00 uur tot 16.00 is mijn pc niet geblokkeerd.

rond 16.00 uur doe ik azureus en Peerguardian aan en een half uurtje later blokkeert ie.
weer hetzelfde meegemaakt 's avonds..na wat online gamen , wou ik weer downloaden, azureus en pg weer aan..en oops..een tijdje later weer van hetzelfde

ben er zeker van het het probleem daaraan ligt.

ik ga nog een tijdje moeten wachten voor ik azureus kan herinstalleren omdat ik de bestanden die ik momenteel aan het downloaden ben niet wil verliezen.

ik laat nu eens pg (peerguardian) alleen werken, dan weet ik of de oorzaak pg is of azureus.

mag een slotje op en thx 4 helping

Even nog het volgende.
Ik ben wat Azureus, Frostwire enz. een beginner, zal ook wel niet verder komen, want het duurt mij te lang om iets binnen te halen.

De volgende ervaring had ik.
Een item gekozen om te downloaden, maar zoals gezegd duurde me dat te lang.
Dus gestopt, dacht ik.
Computer paar maal vast, of melding geen internet verbinding.
Kom ik er door zoeken achter dat de betreffende documentaire kompleet in een map staat waar ik niet direkt zicht op heb.
Zoiets zint mij totaal niet, want ik wil weten wat mijn pc exact wel of niet doet.
Nu gebruik ik FireFox en daarin stond een optie, die dit ongemerkte downloaden mogelijk maakte zodra ik mijn pc aanzette.
Gauw uitgezet.
Succes verder.

ik heb de reden gevonden :):):)

mijn pc blokkeerde als ik met Azureus werkte.
er waren 2 torrents die mijn pc blokkeerde, ik heb het ook gepost op het forum van Azureus en daar vertelde er iemand dat het misschien van de torrents zou zijn.

en het waren 2 torrents die het blokkeerde..'k weet niet hoe waarom..maar mijn pc draait weer als vroeger :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan