Computer boot niet naar 2de besturingssysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

hiphopsteven

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Berichten
31
hallo, ik heb windows xp pro 32 bit en windows xp pro 64 bit op mijn computer staan.. deze staan op 2 fysiek verschillende schijven.. ik heb eerst windows 32bit geinstalleerd, die schijf los gehaald en toen windows 64 bit geinstalleerd, nu boot hij alleen van de schijf die in de eerste sata aansluiting zit.. en als ik op f8 klik en kijk bij kies os systeem ziet hij ook alleen het besturingssysteem wat op de eerste sata poort zit aangesloten. ik heb in de bios gekeken voor de boot volgorde.. ik kan echter maar 2 keuze's maken. of de dvd drive of 1 hardeschijf.. hij herkent echter wel alle hardeschijven en dvd drives maar die staan niet in het lijste om te kiezen of ik daar van moet booten of niet.. hoe kan ik dit veranderen?

Steven
 
Je kunt als je gewoon je computer opstart bij deze computer, eigenschappen, geavanceerd, en dan opstart- en heropstart instellingen. Hier kun je instellen welke automatisch gekozen moet worden en hoe lang ze allebei weergeven moeten worden.

Ik hoop dat het u lukt.
 
Waarom heb je bij de installatie die andere schijf tijdelijk verwijderd? Ik denk dat je 'm beter aangesloten had kunnen houden,zoals ik 't nu begrijp zijn nu beide schijven C,vandaar dat er niets te kiezen valt
 
Waarom heb je bij de installatie die andere schijf tijdelijk verwijderd? Ik denk dat je 'm beter aangesloten had kunnen houden,zoals ik 't nu begrijp zijn nu beide schijven C,vandaar dat er niets te kiezen valt

Ja ik dacht voor de zekerheid zodat er niet perongelijk windows bestanden naar de andere schijf over worden geschreven.. maar je hebt gelijk.. als ik opstart staat het opstart besturingssysteem altijd als C schijf... dus misschien even opnieuw proberen en dan dus niet de schijf loshalen:p lijkt me beter idee... want ik heb inderdaad niks te kiezen nu.. ik ga het ff proberen en laat het jullie weten.. bedankt voor de reactie iniedergeval!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan