Computer boot SUPER langzaam met 2x 2gb ddr2 800

• Onderwerp starter Onderwerp starter Helix
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Helix

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2007
Hallo!

Onlangs is mijn PC geinfecteerd geraakt met een heel vervelend virus. Toen ik deze eenmaal verwijderd had van mijn schijf kon ik windows alleen nog opstarten in veilige modus. Systeem herstel werkte neit dus ik heb de boel geformatteerd.

Bij het formatteren begon het al, om via de cd te booten en in het windows installatie scherm te komen duurde ongeveer een uur.
Om in het volgende menu te komen duurde gemiddeld een uur tot drie kwartier.

Ik merkte dus dat er iets mis was, heb mijn pc zonder hardeschijf met een cdrom geboot maar ook toen bleef hij zo traag.

Vervolgens heb ik een van mijn twee ram modules er uit gehaald en voila hij liep weer zoals het moet.
Ik heb beide ram modules getest en beide doen het onafhankelijk van elkaar echter wanneer ik ze er beiden in stop wordt het booten weer net zo traag.
Stop ik er een 2gb én een 1gb module in dan loopt het systeem ook gewoon zoals het hoort.

Ik heb vanalles geprobeerd om deze 2 modules weer samen werkend te krijgen maar niks lukt. Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Alvast hartelijk dank.

P.S. Ik draai vista ultimate x64

Laatst bewerkt:
kan je mb wel 4gb geheugen aan???
anders doe je het toch gewoon met 3gb

Voorheen deed 4gig het altijd prima dat vind ik juist het vreemde

Ik heb een MB van MSI G31M3 Series

Hoi !

Modules langdurig getest met memtest: http://www.memtest86.com/download.html ?

Ik maak regelmatig mee dat de @Microsoft-memory tester het geheugen OKE verklaard, terwijl via memtest na een uurtje draaien blijkt dat er wel degelijk geheugen-fouten aanwezig zijn.

Greetz,

Harry.

Late reactie, maar met de geheugen modules is niks aan de hand.

De PC boot niet goed/ blijft hangen bij Windows welkom scherm wanneer ik 2 gelijkwaardige ram modules heb geïnstalleerd.

Dit komt zowel voor bij 2x 1gb ddr2 800 als bij 2x 2gb ddr2 800.
Zodra ik 1x 2gb en 1x 1gb in de slots plaats werkt de pc wel naar behoren.

Weet iemand wat dit kan zijn ?

Hoi !

Strl je vraag even hier: http://forum.msi.com.tw/ dan kom je er snel genoeg achter of het probleem bij je mobo ligt.

Ik neem aan dat je geheugen in de aanbevolen lijst staat voor je mobo ?

Greetz,

Harry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan