Computer bouwen met AMD A10

Status
Niet open voor verdere reacties.

fireproof

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2013
Hallo,

Kan iemand voor mij een opzetje maken van een computer met daarin ten minste:
processor: 3,5GHz of hoger (liefst over de 4 GHz, ik denk aan AMD A10)
RAM 8GB
Het zou mooi zijn als ik veel ontwerpsoftware vlekkeloos kan draaien (C++, Eclipse enz.)
De prijs die ik in gedachten had is +- 500 euro of is dit te weinig? Zo nodig doe ik er nog een paar honderd bovenop
de rest laat ik aan jullie over ;)

Alvast bedankt,
Fireproof

Je moet een dikke videokaart hebben. Dat kost geld. 500 is dan vrij karig.

edit: vergeet deze post maar.

Laatst bewerkt:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...629110]=1&product[649108]=1&product[555977]=1
ik weet niet of het helemaal past maar ik denk dat 500 een beetje weinig is. ik denk dat je zelf rond de 600-800 euro moet gaan.
en wil je ook nog een ssd er in hebben, en ga je hem zelf in elkaar zetten of laat je dat doen (dan gaat er wel weer 60 bij op).

Hier zit zeker nog geen besturingssysteem bij inbegrepen? Als ik mijn budget omhoog doe naar 700 euro, is er dan iets beters te regelen?

Je moet een dikke videokaart hebben. Dat kost geld. 500 is dan vrij karig.

uh ontwikkel software zoals C++ etc is vooral code en daar heb je geen zware videokaart voor nodig is niks anders dan een beetje text...

tenzij je van plan bent games/render programmas te gaan maken in die code ofzo...

verder is het een beetje nutteloos om een APU te kopen als je ook nog eens een losse videokaart ernaast aanschaft
je betaald namelijk meer voor de IGP dan het CPU gedeelte in de APU en dan ga je het niet gebruiken door die losse videokaart...
das geld verbranden imho

(btw dat hij 4Ghz kan draaien betekent niet dat hij snel is...)

dit zou ik eerder doen klikerdeklik
je houd nog wat ruimte over voor een degelijke videokaart

De A10 is trager dan de i5 4430 cpu ook al draait deze op 4Ghz

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan