Computer Café

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefkuh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jan 2004
Hallo allemaal,

Hier zitten wat web kenners.
Dus zou ik graag willen weten wat jullie van mijn forum vinden.
Net als hier een Computer forum. Het heeft de naam Computer Café.

http://www.computer-cafe.nl

Ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden!

Bedankt,

Stefkuh

Laatst bewerkt:
Forum

Volgens mij ben je de link vergeten te plaatsen Stefkuh... :)

Wat houdt dit forum in?
Dit forum is er voor als je computer weer eens kuren heeft, je komt er met een game niet uit, of je hebt moeite een mooie website te bouwen. Wij helpen je! Van grote tot kleine problemen. Je doet er dus slimmer aan om het eerst hier te vragen, want je leert er ook van! In plaats van de reparateur of een vriend, doe jij het zelf met een beetje hulp van ons natuurlijk.
alwéér een computer forum, hoe origineel :rolleyes:

Idd, ben het wel een beetje mee eens wat aaajeetee zegt. En dan niet zozeer van dat het alweer een computerforum is, want dat is allang bekend dat half nederland een eigen pc-hulp forum heeft. Maar meer dat iedereen tegenwoordig maar een forum opzet en denkt dat ie daarmee in de hitlijsten komt. Mensen, een forum alleen dat scoort niet. Je moet er iets omheen bouwen bovendien vind ik het supercliche! phpBB, IFB, XB het is allemaal zo gemakkelijk te downloaden en op te zetten, daar is geen kunst meer aan. En er zijn zelfs mensen bij die denken met de standaard skin een community op te bouwen, come on get real!

Op z'n minst bedenk en creeer een eigen style, eigen layout en rij niet mee op iemands succes want het blijft altijd zo dat de maker succes ermee boekt (en terecht) en de na-apers veel minder succes hebben (ook terecht). Maar zelfs dat is tegenwoordig al bijna cliche aan het worden. Eigen style, eigen layout maar het is en blijft puur een forum, meer niet. Niet eens een portal erom heen gebouwd (en als dat al zo is ook weer in de standard layout natuulk).

Nee, wil je echt speciaal zijn dan moet je met a) iets vernieuwends op de proppen komen, b) een eigen style + layout bedenken en maken, c) niet denken met alleen een forum gebakken te zitten, d) er meer omheen bouwen dus.

PCfixer en ajeetee, hebben jullie zijn forum eigenlijk wel bezocht?

Normaal reageer ik ook als jullie op dit soort fora, maar heel toevallig ken ik het forum van Stefkuh en dat is niet een standaard forumpje met een standaard template. Eigen layout, knowledgebase erin, een paar leuke hacks erin gebouwd etc.

Geplaatst door headout

Normaal reageer ik ook als jullie op dit soort fora, maar heel toevallig ken ik het forum van Stefkuh en dat is niet een standaard forumpje met een standaard template. Eigen layout, knowledgebase erin, een paar leuke hacks erin gebouwd etc.

Oh ja, vandaar dit ook:

Powered by phpBB Group | FS2 Style, FI Images, Thruskin Images, Jivisstudios | Computer Café 2003 - 2004 | Credits

Deze linken allemaal door naar phpbb community sites voor een verzameldatabase van skins, images, styles en hacks.

Het is bovendien een standaard Portal ontworpen en beheerd door de phpBB group. Als je wilt kan ik dat in 10 minuten voor je opbouwen. Exact hetzelfde wel te verstaan.

Heb je ook enig idee waarom die links daar staan?

Zoals ik jou bericht lees, moet iedereen maar een compleet forum programmeren. Dan pas is het goed. Iemand die een phpBB forum neemt, een aantal (door anderen bedachte) mods erin bouwt, een template erop zet, deze aanpast naar eigen smaak, eigen logo maakt is in jouw redenering niet goed genoeg.

Maar ik neem je uitdaging aan: graag een forum vergelijkbaar als die van de topicstarter, wel graag de layout even aanpassen (dus niet het template origineel laten) en binnen 10 minuten kant en klaar. Ik hoor van je als je ermee begint (en niet cheaten he door pas morgen antwoord te geven ;)

Iemand die een phpBB forum installeert, en verder helemaal niets aanpast, daar heb ik ook moeite mee. Maar jij draaft imo door.

Toch echt 1 vd betere/mooiere computerforums die ik hier langs heb mogen zien komen. (buiten helpmij hé;) )
Ziet er stoer uit, zou de style zelf alleen iets anders willen->iets teveel alleen grijs imo.

Geplaatst door headout
Heb je ook enig idee waarom die links daar staan?

Zoals ik jou bericht lees, moet iedereen maar een compleet forum programmeren. Dan pas is het goed. Iemand die een phpBB forum neemt, een aantal (door anderen bedachte) mods erin bouwt, een template erop zet, deze aanpast naar eigen smaak, eigen logo maakt is in jouw redenering niet goed genoeg.

Nee ik zeg niet dat iedereen een eigen forum moet maken (nooit verkeerd ;)) maar als ik dat zo zie denk ik dat die styles en hacks (ok, wie geen ster is in programmeren haalt z'n hacks ook ergens anders vandaan daar heb je een punt) zo van een site zijn geplukt en die dus ook makkelijk op sites van andere fora kunnen komen en layouts die populair zijn al helemaal.

Op zich is computer cafe helemaal zo slecht nog niet maar nog steeds geeft het mij het gevoel dat het allemaal weggeplukt is.

Over je uitdaging: nou ok, maar dan moet ik eerst voorbereidingstijd hebben. We hadden het over de setup tijd. Bovendien weet ik niet precies welke hacks ze gebruikt hebben. Moet ik eerst allemaal bekijken. Je hoort nog van me.

Geplaatst door pcfixer
Over je uitdaging: nou ok, maar dan moet ik eerst voorbereidingstijd hebben. We hadden het over de setup tijd.

Nou, okee dan :D

Ik denk dat we het aardig eens zijn, het ging me alleen een beetje tever om dit forum in een hoek te zetten waar het niet thuis hoort (uitgezonderd het onderwerp, want daar heb je helemaal gelijk in).

En wat betreft het opzetten van zoiets door je: laat maar, ik neem aan dat je je tijd wel anders kan gebruiken :D

Hehehe...
Waar is Stefkuh eigenlijk. Dacht zeker ze bekijken het maar ;-)

Joanne

Geplaatst door joanne
Hehehe...
Waar is Stefkuh eigenlijk. Dacht zeker ze bekijken het maar ;-)

Joanne

Nee hoor :P
Er zitten ook goeie reactie's tussen en daar ben ik erg blij in!

Maar toch wil even terug komen op PCFixer!

Geplaatst door pcfixer
Deze linken allemaal door naar phpbb community sites voor een verzameldatabase van skins, images, styles en hacks.

Het is bovendien een standaard Portal ontworpen en beheerd door de phpBB group. Als je wilt kan ik dat in 10 minuten voor je opbouwen. Exact hetzelfde wel te verstaan.

Dan wens ik je veel succes, en dat gaat jou dus mooi niet lukken. Het zijn maar kleine dingen die ik van die makers heb genomen de Stylesheet van FS2 en daar de nodige aanpassingen aangedaan. Thruskin folder images. enz.
Waarom moeite doen als het zo voor je klaar ligt?
Waarom het wiel 2x uit vinden wat betreft het Portal?

Eindeloze discussie voel ik :roll:

Geplaatst door Stefkuh

Dan wens ik je veel succes, en dat gaat jou dus mooi niet lukken. Het zijn maar kleine dingen die ik van die makers heb genomen de Stylesheet van FS2 en daar de nodige aanpassingen aangedaan. Thruskin folder images. enz.
Waarom moeite doen als het zo voor je klaar ligt?
Waarom het wiel 2x uit vinden wat betreft het Portal?

Eindeloze discussie voel ik :roll:

Daar is een forum voor, knul :). En breng me nou niet op ideeen want ik hou wel van een discussie. Alleen wel als ik weet dat ik hem kan winnen :p :evil: .

Nee, het is goed. Het zag er alleen heel erg uit alsof het die SubSilver van phpbb was maar dan alleen zonder de header tiles maar gewoon een grijstint. Toch blijf ik erbij dat je voor de originaliteit WEL het wiel voor (in jou geval) de 2e keer moet uitvinden. Ik zeg in jou geval omdat er al velen voor zijn gegaan en het dus een kunst juist is niet hetzelfde wiel als je buurman uit te vinden maar (om het ff bij de wielen te houden) een alternatief wiel. Anders krijg je straks 5000 sites met dezelfde layout... Werkt niet :(

Geplaatst door headout

ik zeg nix over de templates, layout etc ... ik zeg alleen maar "alweer een computerforum, hoe origineel ... "

Geplaatst door pcfixer

Daar is een forum voor, knul :). En breng me nou niet op ideeen want ik hou wel van een discussie. Alleen wel als ik weet dat ik hem kan winnen :p :evil: .

Nee, het is goed. Het zag er alleen heel erg uit alsof het die SubSilver van phpbb was maar dan alleen zonder de header tiles maar gewoon een grijstint. Toch blijf ik erbij dat je voor de originaliteit WEL het wiel voor (in jou geval) de 2e keer moet uitvinden. Ik zeg in jou geval omdat er al velen voor zijn gegaan en het dus een kunst juist is niet hetzelfde wiel als je buurman uit te vinden maar (om het ff bij de wielen te houden) een alternatief wiel. Anders krijg je straks 5000 sites met dezelfde layout... Werkt niet :(

Ik denk niet dat je gauw een forum zal tegen komen die exact op de mijne lijkt. Mensen met de FS2 stijl kunnen er een beetje op lijken. Maar aangezien FS2 niet geschikt was voor Mozilla enz.* is die via phpBB niet meer te verkrijgen.
Dus wat dat betreft zijn wij best origineel :P

*Ik heb hem tot zoverre aangepast dat hij goed met browsers om kaan gaan. :)

Geplaatst door aaajeetee

ik zeg nix over de templates, layout etc ... ik zeg alleen maar "alweer een computerforum, hoe origineel ... "

Zeg dan niks :roll:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan