Computer CHIP FAN fail or speed too low

Status
Niet open voor verdere reacties.

droersch

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
Als ik mijn pc opstart krijg ik de melding 'Warning your computer CHIP FAN fail or speed too low'.

Ik kan wel verder gaan met F1.

Moet ik me hier zorgen over maken? Hoe kan ik dit verhelpen?

zorgen maken? Ik zou het wel doen... vraag is natuurlijk WELKE fan het niet doet. Meest waarschijnlijk lijkt me de CPU fan. Schoef je pc eens open zodat je alles kan zien, en zet hem aan (denk erom: overal afblijven!!!!!! Niet met je vingers erin zolang er stroom op staat, en al helemaal niet als ie ingeschakeld is)

De gemiddelde pc heeft 3 fans. Eéntje bovenop de CPU, die ligt plat op het moederbord, ééntje voor de voeding, die zit ingebouwd in het metalen kastje waar het aansluitsnoer je pc binnenkomt, en één casefan, die zit ergens middenin aan de achterkant.

Die horen alledrie te draaien, is er eentje stuk, (laat hem) dan zsm vervangen. Met name de fan van de CPU is cruciaal. Zonder fan wordt die heel snel heel warm, en daar kunnen ze slecht tegen.

Laatst bewerkt:
Het probleem is opgelost. Ik denk dat een vuiltje was want ik heb de fan alleen een beetje handmatig rondgedraaid en daarna liep hij weer.

Dank u :thumb:

Chip fan fail or speed too low

Vraagje?
Is het ook normaal dat de klok terug op 01/01 staat?

Het probleem is opgelost. Ik denk dat een vuiltje was want ik heb de fan alleen een beetje handmatig rondgedraaid en daarna liep hij weer.

Dank u :thumb:

Ik had net een HD bijgeprikt en had ook ineens dit probleem. Bleek een draadje tussen de bladen te zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan