Computer cooling Hoe wat en waar

Status
Niet open voor verdere reacties.

l3efamousz

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2010
Hallo,

Ik wil graag koelers erbij hebben voor mijn computer.
Ik heb de volgende specificaties;

Intel i7 870 (Stock cooler)
MSI P55-GD65
6 GB ram
1 TB hardeschijf
Enermax Staray

Nu zijn er de volgende dingen die ik wil weten :love:

Wat is de beste cooler voor mijn processor? (Stock cooler)
Hoe zorg ik voor een goede air flow? (1 grote fan heb ik vooraan, weet niet hoe groot)
Waar moet ik rekening mee houden?
Hoe plaats ik een koeler?
Waar gaan de kabels heen van de koelers?
Zijn kleine koelers effectief?

Hoop dat iemand ze kan beantwoorden =)
Budget speelt geen rol, als het onder de 100 euro kan.. =)

Groetjes,

Bas

Laatst bewerkt:
Als je 1 fan vooraan hebt zul je even moeten kijken naar je sidepanel (zijkant van je kast) Daar zouden nog 2 plekken moeten zitten voor 2 extra fans, en als je je i7 870 niet gaat overclocken heb je eigenlijk geen nieuwe koeler nodig, Zowel en je gaat Overclocken of hardcore gamen, Kies dan de Noctua NH-D14, 'S Werelds beste Lucht-Koeler voor de CPU. Kun je voor 70 euro bij Azerty krijgen, Anders neem een Cooler Master V6 GT, of de Hyper 212+ dat zijn ook wel koelers die O.K. zijn.
Veel succes ! :thumb:

Achterin moet zeker weten een koeler om de warme lucht af te voeren, aan de zijkant kan er eentje om lucht naar binnen te voeren. Als CPU koeler kan je de Mugen 2 nemen als je wilt overclocken, als je meer wilt kan je voor de waterkoelingsset van Corsair gaan. De Corsair H50, H60, H70 enz.

Ik heb op een zelfde processor de Mugen 2 omdat die veel stiller is dan de stock cooler. Ook een overweging naast eventueel overklokken...
Als je kast de ruimte biedt plaats dan een extra fan boven of achter de processor om de warme lucht uit de kast te zuigen.

Hoe kan ik die fans er achter in krijgen dan?
Aan de zijkant zeggen ze dat er plek is voor 2 14 CM coolers.
Ik ga niet overclocken, misschien van 2.930 ghz naar 3.100 - 3.250 maar niet hoger.
Ik heb alleen voor een fan en de stock cooler.
Hoe zet ik een scythe mugen 2 er op?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan