Computer Crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wehab

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2007
Beste leden,

Ik heb een probleem dat langer dan 6 maanden gaande is. Graag zou ik met deze topic, eindelijk een oplossing vinden. Ik zou het probleem zo goed mogelijk beschrijven, en hopelijk kunnen we er uitkomen.

Mijn pc doet dus langer dan 6 maanden vreemd. Telkens als ik mijn pc op start, zit ik er ongeveer 5 a 6 min op,dan:

1. start hij vanzelf weer op en loopt dan vast.
2. Of krijg ik een blauwe scherm te zien met DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL en STOP 0x000000, win32k.sys nog veel meer verschillende errors.

Ook is het zo dat ik geen games op mijn pc kan spelen. Laatst ( 4 maanden gelden ) heb ik weer Brothers in arms proberen te installerren op mijn pc, maar dan krijg ik te zien dat Direct 3D het niet doet. Ga ik naar dxdiag staat er dan ik niet eens op kan klikken. Uiteraard heb ik geprobeerd om:

1. oude drivers verwijderd en nieuwste driver geinstalleerd.
2. Ik heb DirectX opnieuw geinstalleerd.
3. Pc open gemaakt schoongemaakt.

Maar met geen resultaat! Alles wat ik heb geprobeerd leid tot niets oplossends ! Volgens mijn mening zit er niets anders op dan iets te upgraden. Tenzij jullie er anders over nadenken ? Ik heb trouwens nog nooit een onderdeel in mijn pc geupgrade.

Dit is dus mijn systeem:

Moederbord:

CPU Type:Intel Pentium 4, 3000 MHz (15 x 200)
Moederbordnaam: MSI MS-7012 (Medion OEM) (3 PCI, 1 AGP, 4 DIMM, Audio, LAN)
Moederbord Chipset: Intel Springdale i865PE

Proccesor:
Intel Pentium(R) 4

Geheugen:
Systeemgeheugen: 512 MB (PC3200 DDR SDRAM)

Videokaart:

Video kaart: RADEON 9800 SERIES - Secondary (128 MB)
Video kaart: RADEON 9800 SERIES (128 MB)
3D-Versneller: ATI Radeon 9800 Pro (R350)
Monitor: Medion MD6155AJ [17" LCD] (653)

Zelf denk ik dus dat het licht bij videokaart of geheugen, en misschien wel beide. Ik weet, het is een AGP, maar daar moet ik het mee doen. Wil later wel een nieuwe pc, maar nu nog niet.

Dit is dus het probleem. Ik erger me constant aan, ik kan gewoon niet meer normaal computeren. Ik heb in 6 maanden tijd geen games kunnen spellen of gewoon kunnen interneten. Hopelijk zien jullie met het probleem waar ik mee zit, ik wil gewoon doordeweeks op mijn pc werken en weekenden gamen. Ik hoop dat we eindelijk samen dit probleem kunnen oplossen, hopelijk heb ik jullie genoeg geinformeerd en kunnen dit eindelijk afhandelen.

Ik waardeer al jullie reacties :)

We kunnen een heleboel dingen verzinnen, maar de snelste (en beste / meest betrouwbare) methode is simpelweg formatteren, zeker gelet op je verhaal.
Backup in die enkele minuten dat je pc werkt elke keer wat brieven / foto's etc. etc. en als dat gebeurd is, gauw de Windows CD pakken en formatteren.

Afhankelijk van de hoeveelheid programma's op je pc ben je 3 a 4 uur later weer helemaal clean en kun je vrolijk al datgene weer doen wat jij graag met je pc wil doen.

formatteren en Windows erop zetten duurt 3 kwartier, SP2 erop ook een kwartier, alle Windows updates een half uur tot een uur en vervolgens nog anderhalf tot twee uur voor de rest van je progjes.

Formatteren is idd. de weg van de minste weerstand, maar als ik je verhaal zo lees, dan kunnen je problemen veroorzaakt worden van een corrupte videokaartdriver (of bijna kapotte videokaart) naar een virus / spyware en van daaruit weer terug naar........... ga zo maar door.

Laatst bewerkt:
stof

Staat je pc laag bij de grond? Heb je ´m ooit wel eens schoon gemaakt.
Binnenkant bekijken..speciaal de koeling van de processor..de in en uitlaten van de koeling.
En wees verstandig , ga nou niet meteen met de stofzuiger aan de slag.
Koop een spuitbus lucht, en iedere keer als je iets aanraakt eerst jezelf aarden door het chassis aan te raken.
Ga anders naar de pc boer en vraag ´t aan hem.

Bedankt voor de reacties, ik waardeer ze echt enorm. Ik denk er zelf toch aan om windows opnieuw te installeren. Graag zou ik dan nog willen weten, of er eventueel een handleiding is, ik ben een beetje nieuw op pc gebied! Zoals, ruimte indeling en instellingen, ik zou heel erg dankbaar zijn als dat mogelijk was bij een handleiding.

Bij voorbaatdank.

Wel is het, dat als ik naar het logboek van systeem kijk, dan zie ik 2 fouten die de hele tijd voor komen, namelijk:

1. Service Control Manager:
Gebeurtenis-id: 700
Bron: Service Control Manager

2.ati2mtag:
Gebeurtenis-id: 45062
Bron: atim2tag

Heeft het dus kennelijk iets te maken met de videokaart? Ik heb dus een ATI 9800, ik zou graag meer games spelen, die mijn pc aan kan. Ik ben namelijk doordeweeks druk en zou graag in het weekend willen relaxen Dus wil ik graag een nieuwe grafische kaart kopen.

Alleen welke, die goed bij mijn systeem past ?

Alles vanaf de Nvidia 7000 serie zal jouw systeem leuk opwaarderen. Een lage 8000 serie kaart kost weinig en je kunt aardige games spelen.

Laatst bewerkt:
Ja, dat kan best wel kloppen. Maar nu is het zo dat ik een ATI Radeon 9800 heb, zijn er dan complicaties als ik over ga op nvidia? Zo, niet welke videokaart van Nvidia, zou het beste met mijn systeem samenwerken?

Is het dan niet handiger dat ik gewoon een beter ATI kaart aanschaf, zodat ik gewoon met ATI verder kan, uiteraard wil ik dan de beste AGP kaart ( omdat ik maar een AGP systeem heb, toch ?? )

Hoor graag wat !

Een paar keer correct / correct.
Ik heb geen verstand van ATI's en daarom schreef ik Nvidia. Ik denk dat ze elkaar niets ontlopen als je een paar kaartjes naast elkaar zet.
Zoals ik al schreef zal elke kaart van Nvidia boven de 7000 jouw systeem een boostje of boost (vanaf de hoge 7000 kaarten) geven. Welke type's van ATI daarmee overeenkomen weet ik zo 1,2,3 niet, maar dat kun je zo zien op Google als je een Nvidia kaart uitzoekt. Type vervolgens dat typenummer in Google en bij de eerste 25 hits zit vast wel een vergelijkende test met een ATI kaart van dát moment.

Als je nu zou overstappen naar Nvidia levert dat geen problemen op met jouw systeem, zolang je idd. maar kiest voor een AGP kaart en géén PCI-E videokaart.
Laat je budget bepalen welke kaart het wordt.
Succes!

Ik dacht namelijk aan de ATI X1950 pro, dit is namelijk de laatste AGP kaart, geloof ik, van ATI. Maar ik zie net in reclame een aanbieding van:

Geforce 7900GS 512 mb AGP voor 129, 95

Is dit wat of beter de 7600 GS AGP ?

Hoe weet ik welke kaart met mijn systeem past en het gewoon goed draait ?

Als je tussen die 2 moet kiezen, denk ik dat je beter af bent met de ATI.

Ik ga sowieso windows herinstalleren, maar ik wil dat dan ook met een upgrade erbij.

In de zin van, nieuwe videokaart. Dus een nieuwe start & nieuwe onderdelen. De vraag is alleen welke videokaart ( uiteraard AGP ), maar wat nog meer voor upgrades, zodat ik mijn pc kan optimaliseren voor nog een aatal jaren ?

Ik weet dat de ATI X1950 pro wel aardig is, misschien dat iemand me nog helemaal kan overtuigen ! :)

Hoop snel wat te horen !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan