Computer crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

shagrath

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2005
goeie dag mensen,

ik heb een probleem waar ik zelf geen raad mee weet.

sinds een paar dagen start mijn pc uit het niets opnieuw op.
zit je gewoon op het gemakje te gamen of te browsen en POOF, opeens zwart beeld en ben ik opeens weer bij het computer opstart scherm (waar je de optie F12 op Del voor bios ect. krijgt) en start hij opnieuw op.

zodra windows weer is op gestart krijg ik de melding "windows is herstelt na een ernstige fout", "wit u dit raport verzenden" ect. ect.

hier een paar screens van het fout raport.

ScreenShot016.jpg

ScreenShot017.jpg

is dit een windows probleem of hardware of. . . . .

het is een wat ouder beestje. specs komen uit DxDiag

------------------
System Information
------------------
Operating System: Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Service Pack 3 (2600.xpsp_sp3_gdr.101209-1647)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: FUJITSU SIEMENS
System Model: MS-7181
BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG
Processor: AMD Sempron(tm) Processor 3000+, MMX, 3DNow, ~1.8GHz
Memory: 992MB RAM
Page File: 658MB used, 960MB available
Windows Dir: C:\WINDOWS
DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
DxDiag Version: 5.03.2600.5512 32bit Unicode

Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Alles geprobeerd om het te herstellen, aantal keren windows opnieuw geïnstalleerd (ook andere versies) maar bleef hetzelfde doen.
Bij mij was het niet software matig maar later bleek dat het aan mijn moederbord lag.
Op een gegeven moment kreeg ik helemaal geen beeld meer terwijl de fans nog draaien etc. dan weet je al hoe laat het is.
Moederbord vervangen en sindsdien geen problemen meer gehad met deze windows melding!

@ dennisdennis12
gooi min elke week CCleaner er over

@Aptje
shoonmaken doen we 1 keer per maand, en ja, de temp weet ik niet, hij word wel vrij warm

@XeroFox
Hmmm geld voor niruwe onderdelen is er niet

Met Speccy kan je ook de temperatuur in beeld brengen!

heb net gekeken of er mss een bios probleem was, en aangezien het een Phoenix - AwardBIOS v6.00PG BIOS is, dat opgezocht, enige update manier die hun aangeven is bios agent plus, die geeft dus aan dat er meer dingen ge-update moeten worden (incl bios), maar dat luks via dat dus alleen als je ff €30 lapt . . .

Edit: oke, Speccy geprobeerd, en de temp blijft rond de 58/59 schommelen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan