computer crash

• Onderwerp starter Onderwerp starter Har1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Har1

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2012
Hi, ik heb zojuist windows XP opnieuw geinstalleerd en wil die draadloos aansluiten op netwerk via een Linksys wireless-g 54.
Het programma van het network adapter heb is inmiddels geinstalleerd, geen probleem. Als laatste stap moet de adaptor ingeplugd worden. Op dat moment crashed de computer en start daarna op.. tot ie opnieuw crashed. Dit gebeurd steeds weer, totdat ik de adaptor ontkoppel. Dan gaat het weer goed.
Enige melding is dat een snel USB device op een langzame USB poort zit... daarna crash.
Ik vermoed dat er ergens een simpele instelling verkeerd staat, maar welke??

Op een andere computer, zelfde XP, geen problemen gehad met de installatie van dezelfde adaptor.

Iemand een suggestie

Ik denk dat de kans groot is dat er sluiting zit in de usb-connector. Kijk maar uit, want als dat zo is kan ie het moederbord opblazen (heb ik helaas een keer mee mogen maken).
De sluiting kan zowel in de usb-stekker als in de USB-insteekdoos zitten.

Werkte datzelfde draadloze USB-apparaat wel bij de vorige installatie van Windows?

Eerst maar eens beginnen met het deïnstalleren van die software/programma voor de USB draadloze netwerkkaart, herstarten en dan kijken of Windows nog steeds crasht bij het insteken van de usb-adapter. Gaat er dan niets mis, dan zal het aan de drivers-software liggen dat de pc eerder crashte.

We moeten dan kijken naar nieuwere driver-software. Welke USB draadloze netwerkkaart is het? (Merk + type).

Tijs.

kabel

Op een andere PC (Dell) werkt het prima. Inmiddels de kabels vervangen, nieuwe kabel op de "nieuwe" PC--> crash. Oude kabel op oude PC--> geen crash. M.a.w. de adaptor en kabel zijn OK.

De besturing van de adaptor inmiddels diverse keren gedeinstalleerd en geinstalleerd--> crash.

Ik ga nu de oude PC checken of diezelfde driver erop staat, maar wat opvalt is dat zodra de adaptor wordt aangesloten (kabel zonder adaptor is geen probleem) hij aangeeft dat het een "snelle USB op langzame poort is" en vervolgens na ~3 sec de PC crashed.

Zodra ik de drivers heb gechecked zet ik nog wat online, maar ik moet telkens monitor wisselen

Bedankt voor de update.

Zou nog handig zijn om de volgende vraag te beantwoorden, zodat we (samen met jou) naar alternatieve driver-software kunnen zoeken:
Welke USB draadloze netwerkkaart is het? (Merk + type).

Tijs.

MM goeie vraag, ik heb jaren op dat ding gewerkt op internet etc. maar altijd via een kabel. Ik zie alleen een ingeprikte kaart voor de monitor maar heb geen idee waar ik naar moet kijken (zegt de digibeet).

ik heb een adaptor, die is toch geschikt als netwerkkaart op een USB poort... of ben ik nu abuis..

Die adaptor is een Linksys WirelessG usb network adapter, 54G ver. 4

Laatst bewerkt door een moderator:
deze?
Indien niet, dan wat specifieker type aangeven, zodat we het kunnen opzoeken/vinden bij Linksys (als startpunt voor de zoektocht).

Tijs.

yip,
Ik ben nu op mijn oude comp de installatie van de Linksys aan het kopieren om die vervolgens op de nieuwe te zetten. Het lijkt erop dat de driver die ik eerder had gedownload (volgens beschrijving van cisco) toch anders is.
wie weet..

Het is (eigenlijk) een Ralinktech 2500 USB adapter (met een Linksys omhulsel/merkje).
Als de driver van Linksys daarvan niet (goed) werkt, dan kun je deze driver proberen.

PS: Met de Ralinktech drivers heb ik altijd goede resultaten gehad, dus je zou kunnen overwegen om even die Linksys drivers over te slaan en meteen die Ralinktech drivers proberen.

Tijs.

stap verder!! het crashed niet met de andere driver..
nu proberen het netwerk aan te krijgen. bedankt!!!

Hi, het werkt helemaal. Verder met installeren van alle andere programma's. Bedankt voor de support (de opmerkingen die gemaakt zijn hielpen mij zeer voor het beredeneren waar de catch zat).

Fijn dat het geholpen heeft. :thumb:

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan