Computer crashed enkel in Nederland

Status
Niet open voor verdere reacties.

CrackTheSkye

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jul 2011
Hallo,

Ik zit met een relatief groot probleem.
In februari ben ik van België naar Nederland verhuisd (net over de grens, ong 15 km van waar ik woonde in België) en telkens als ik in Nederland mijn computer gebruik, crashed hij na gemiddeld 2 uur.
Eerst dacht ik dat het toeval was, maar het gebeurd systematisch wel in Nederland en nooit in België.

Onze internet provider in Nederland is KPN, terwijl die in België Belgacom was.

De computer van mijn broer en mijn ouders hebben hier geen last van.

Heeft er iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Vriendelijke groeten,
Rik.

Hallo

Heeft er iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Bij dergelijke "defekten" , is het eerste wat ik zou controleren ... de aarding van deze p.c.

De vraag is dus --> is deze p.c. aangesloten op een geaard stopkontakt ?? <--

Peter

Ja het stopkontakt is geaard. Via een verdeelstekker die ook geaard is. Het is een laptop en ik heb wel een tijdje geleden een nieuwe adaptor moeten bestellen. Dit was via de klantendienst van HP (was nog in garantie). Ik heb nog niet getest of hij ook crashed indien hij op batterij loopt ipv netstroom.

Verder was ik ook vergeten te verduidelijken dat ik geen Blue Screen krijg. Hij loopt gewoon vast, zowel beeld als audio.

Indien u nog meer informatie wenst kan ik die gerust geven.

Rik

Het zou natuurlijk toeval kunnen zijn, maar als hij freezed dan duidt dat meer op een te hoge temperatuur van je componenten.
Je zou de aan/afvoerkanalen eens kunnen uitzuigen, of een spuitbus kopen en de boel eens door kunnen blazen.

Dat heb ik al meerdere malen gedaan in de laatste paar maanden en dat helpt altijd wel een beetje, maar dat verklaard toch nog steeds niet waarom hij ENKEL in Nederland crashed?
Ik heb hem nu al 5 dagen achter elkaar in België gebruikt zonder problemen, maar als ik in het huis van mijn ouders in Nederland ben, crashed hij altijd na enkele uren...

Je zou (als je de apparaatuur er voor hebt) het spanningsverschil eens moeten meten tussen het Nederlandse en Belgische net.
Misschien vindt je daar iets.

Mijn broer heeft mij gisteren verteld dat het aardingssysteem in on huis in Nederland iets anders is dan in België. Ik zal eens kijken of het probleem daaraan kan liggen :)

Bedankt aan iedereen die geantwoord heeft :)

Rik

Hallo

Mijn broer heeft mij gisteren verteld dat het aardingssysteem in on huis in Nederland iets anders is dan in België. Ik zal eens kijken of het probleem daaraan kan liggen

Belgie ---> pen aarding in netstekker

Ned ---> randaarde

Zo goed als alle recente belgische stekkers ondersteunen ook randaarde.

Uiteraard kan een controle geen kwaad.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan