Computer crashed zelfs tijdens windows installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

slabbetje

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
beste helpers, ik zit nu met een best groot probleem.
gister zat ik even op mijn pc en toen viel hij plots uit, nadat ik hem weer aandeed kreeg ik een leuk blauw scherm met een geweldige windows fout.
ik dacht dit was niet zon ramp systeem herstel en klaar, maar niet dus...
welke keer wanneer ik hem wil herstellen valt hij uit dus ja volgende stap formatteren, installeren zelfs dit heeft geen zin zodra je bij de register configuraties komt valt hij weg en start hij weer opnieuw op...

weet iemand hier een oplossing voor? hardware heb ik al geconteroleerd en mijn pc doet niks zodra ik bezig met met het formatteren of iets maar alleen wanneer ik iets met windows ga doen...

Wegbrengen denk ik. Het is hoogstwaarschijnlijk het geheugen, het moederbord, de processor, de voeding of de harddisk die defect is of bijna defect is. Daar kom je als leek bijna niet achter.
Geheugen kun je testen door als er meer reepjes in zitten er alle op één na uit te halen en kijken wat de pc dan doet. De rest is als leek niet of nauwelijks te checken, zéker als je geen toegang meer tot het systeem hebt.

oke :confused:
ik zal dan wel even wat proberen, misschien dat een linux boot ofzo wel gewoon werkt zodat ik minimaal de data van mn schijf af kan halen mocht hij stuk zijn

Als dát zou werken (Linux) dan weet je tegelijkertijd wat de oorzaak niet is:
géén van de dingen die ik schreef.

Vergeet niet dat het misschien een virus kan zijn.. Ik heb dit nu 2 keer gehad. Ik kreeg steeds "The Blue Screen of Death" toen heb ik ik veilige modus scans uitgevoerd om ze er zo van af te krijgen.

Vergeet niet dat het misschien een virus kan zijn.. Ik heb dit nu 2 keer gehad. Ik kreeg steeds "The Blue Screen of Death" toen heb ik ik veilige modus scans uitgevoerd om ze er zo van af te krijgen.

als het een virus zou zijn zou het eraf zijn zodra je je schijf compleet formateerd...

Edit
Zelfs met een boot cd crashed hij nu.
Na een memory check via de zelfde cd geeft hij enorm veel errors maar waar kan ik dan zien waar die error vandaan komt

boot cd: untubutu lite laatste verzie

Laatst bewerkt:

BSOD (Blue screen) is een hardwarefout. Maar als je letterlijk The Blue Screen of Death ziet staan op je scherm heb je idd een virus :p

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan