Computer crashed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yariev

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2004
Hellup!!!

Ik heb gisteravond software geinstalleerd en moest daarna m'n compu opnieuw opstarten.

Na het opstarten zie ik nog een hp logo en de mogelijkheid om naar de setup/bios te gaan, daarna krijg ik direct een zwart scherm, met in linker bovenhoek een knipperende cursor.

Ik kan verder niks doen, en kan windowxp dan ook niet in veilige modus starten....volgens mij wordt windows niet eens gestart.

Heeft iemand een oplossing voor mij hoe ik toch m'n computer kan opstarten en een virusscan kan draaien of een systeemherstel kan doen?

Ik heb natuurlijk nergens een backup van, dus ik zit nogal met een probleem.....

Alvast bedankt voor je reactie

Yariev

Ik heb de CD net geprobeerd, maar geeft een hoop lawaai (tikken) en doet verder niks. Ik krijg weer hetzelfde zwarte beeld met knipperende cursor linksboven.

Aha moment. De 2de keer doet ie het na een paar minuten wel.....:eek:

Weet je misschien of ik beter kan herstellen of installeren?

Nou wel belangrijke software en documenten die ik wil behouden. Gaan die met installeren verloren en niet met herstel?

Nou wel belangrijke software en documenten die ik wil behouden. Gaan die met installeren verloren en niet met herstel?

aks je bij herstel kies voor reparatie blijven alle bestanden er op staan en repareert hij alleen windows

Dank je wel.

Ik zit nu in C:\WINDOWS en heb CHKDSK C: /P gedaan.

Zou ik verder nog iets moeten ondernemen, of kan ik hierna computer weer proberen op te starten?

in principe zou het weer moeten werken maar ik zou wel nog de schijfcontrole doen met de optie tot repareren aangevinkt

O, hoe doe ik dat. Is dat nog steeds in de herstelconsole? De Fixboot C:\ hoef ik niet te doen, of kan dat nooit kwaad?

O, hoe doe ik dat. Is dat nog steeds in de herstelconsole? De Fixboot C:\ hoef ik niet te doen, of kan dat nooit kwaad?

fixboot is als je pc helemaal niet meer opstart en dat is geloof ik niet het geval en de schijfcontrole kan je doen als de pc eenmaal opgestart is

Oke bedankt. CHKDSK is nog bezig, zodra die klaar is ga ik eens kijken of ie al wat doet.

Bedankt voor je hulp :thumb:

Met xp heb ik het nog nooit geprobeerd maar met vista kun je opnieuw een schone installatie doen zonder eerst de schijf te formateren.
Als je niet formateerd word de windows die er al opstond in een map windows.old gezet en dan kun je met de nieuwe vista nog steeds in de bestanden die erop stonden.
Maar zoals gezegd ik weet niet of XP ook geinstalleerd kan worden zonder eerst te formateren.

Bedankt! Ik zal eens kijken, want het heeft allemaal geen effect gehad...:o

Ik zie dat ik win xp moet installeren op een partitie. Daar staat al wel de vorige versie (denk ik) en ik kan geen partities aanmaken hier zo te zien. Hij geeft aan dat wanneer ik nog een besturingssysteem plaats in dezelfde partitie, de vorige versie mogelijk niet goed meer werkt. Dat laatste doet ie toch al niet :)

Ik heb nu de optie om de partitie te formatteren als NTFS bestand of om geen wijzigingen aan te brengen in deze partitie.

Weet iemand of in deze partitie altijd alleen een besturingssysteem staat of staan daar ook nog wel eens documenten (die ik niet kwijt wil)?
Partitie is groot: 95394 MB

Oke, nu al m'n data kwijt, volledige harde schijf is geformateerd.

Ik pobeer nu met PC inspector data weer terug te krijgen. Is iemand bekend met dit programma?

:(

Had dus moeten kiezen voor geen wijzigingen, dan zou xp naast de oude worden geplaatst denk ik zo.
Nu je geformateerd hebt zul je ben ik bang de bestanden ook niet meer kunnen redden.
Daar met gewoon formateren de snelkoppelingen van alles word verwijderd, dit is nog op te zoeken totdat het is over schreven, en dit laatste is met het installeren van xp dus gedaan.
Geef je weinig kans iets te redden maar hoop het beste voor je

Ik heb met de inspector wel gegevens terug kunnen halen, maar ik krijg ze terug als clusters met clusternamen. Ik moet nog gaan kijken of daar wat bruikbaars tussen zit. Het is in ieder geval zo'n 3gb aan data.

Weet je toevallig of ik die clusters nog kan bewerken, waardoor ik wat meer overzicht er in krijg?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan