Computer crashes.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helsing

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2008
Berichten
8
Hey mensen,

ik heb laatst allemaal nieuwe computer onderdelen gekocht:
AMD 9950 processor
Asus Geforce 9800GTX+ videokaart
Abit A-N78HD
PSU Raptoxx SPS-RT600ABP 600W A

zelf in elkaar gezet en windows en dergelijke geïnstalleerd.

en nu blijkt dat als ik een game wil spelen ik verscheidene problemen ondervind:
1. de computer sluit het spel af en geeft een fout aan met C:\DOCUME~1\Robbie\LOCALS~1\Temp\184c_appcompat.txt
2. de computer start opnieuw op uit het niets.
3. de computer geeft een blauw scherm aan met een error en start dan opnieuw op.
4. de ergste,, het beeld loopt vast en dan is er een akelig geluid.

weet iemand waar deze problemen aan kunnen liggen.
alvast hartelijk bedankt.
 
Het zou je voeding kunnne zijn.

Die heeft maximaal 30A op zijn 12V-lijn, dus 360W.
Dat betekent dat de voeding te vergelijken is met een voeding van 400-450W.
Ik denk nogal aan de krappe kant voor een dergelijk systeem.
 
Het zou je voeding kunnne zijn.

Die heeft maximaal 30A op zijn 12V-lijn, dus 360W.
Dat betekent dat de voeding te vergelijken is met een voeding van 400-450W.
Ik denk nogal aan de krappe kant voor een dergelijk systeem.

dit snap ik niet helemaal.. waarom zou mijn voeding van 600w vergelijkbaar zijn met een voeding van 400-450w :|
maar als dat het probleem is ben ik dus opgelicht, want mij werd verteld dat deze voeding goed was voor dit systeem. :confused:
 
dit snap ik niet helemaal.. waarom zou mijn voeding van 600w vergelijkbaar zijn met een voeding van 400-450w :|
maar als dat het probleem is ben ik dus opgelicht, want mij werd verteld dat deze voeding goed was voor dit systeem. :confused:

opgelicht opgelicht.
Dat weet ik niet.
Ik weet wel dat het niet zo'n goede voeding is. Maar dan nog zou die nog wel krachtig genoeg moeten zijn (ik denk dus dat een goede 450W best jouw systeem zou moeten kunnen draaien),. Maar het kan dus zijn dat de voeding niet stabiel is.
Moeilijk uit te leggen. Maar je voeding krijgt uit de muur 230V. De voeding zet dit om in 12V en 5V en 3,3V. Dat heeft je computer namelijk nodig.
Die 12V moet zo stabiel mogelijk zijn. Maar stel je eens een voeding voor (theoretisch geval denk ik) die niet 12V levert, maar maar 10V. De hardware in je computer krijgt dan te weinig energie en sluit gewoon het systeem af.
Gevolg een herstart.
Nu zal geen voeding 10V leveren op de 12V-lijn. Maar misschien is er wel heel af en toe een moment dat je voeding dit wel doet. Dus even een paar seconde. Een groot deel van de tijd kan je pc het dan prima doen.

Maar goed. Wat ook kan:
1. verkeerde drivers (chipsetdrivers, videokaardrivers)
2. een ondersteuningsprobleem van je moederbord: vaak te verhelpen met een bios-update (heb ik zelf gehad: spellen crashten met mijn HD4870: na een bios-update deed ie t gewoon)
3. Er is iets een beetje kapot. Of de videokaart wordt te heet. (heb je die crashen meteen als je een spel start, of pas na een tijd?) Processor kan ook te heet worden.
Tip: kijk na een crash in de bios wat de temperatuur van je hardware is
4. iets anders waaar ik op dit tijdstip niet meer op kom...

Schrijf eens op welke foutmelding je krijgt. Misschien dat dit iets zegt. (dus het blauwe scherm)
 
opgelicht opgelicht.

Maar goed. Wat ook kan:
1. verkeerde drivers (chipsetdrivers, videokaardrivers)
2. een ondersteuningsprobleem van je moederbord: vaak te verhelpen met een bios-update (heb ik zelf gehad: spellen crashten met mijn HD4870: na een bios-update deed ie t gewoon)
3. Er is iets een beetje kapot. Of de videokaart wordt te heet. (heb je die crashen meteen als je een spel start, of pas na een tijd?) Processor kan ook te heet worden.
Tip: kijk na een crash in de bios wat de temperatuur van je hardware is
4. iets anders waaar ik op dit tijdstip niet meer op kom...

Schrijf eens op welke foutmelding je krijgt. Misschien dat dit iets zegt. (dus het blauwe scherm)

Aan de eerste 2 punten had ik ook al gedacht, en daar heb ik dus een dagje aan besteed om het allemaal uit te zoeken, en daarna leek het probleem verholpen. Want ik kon namelijk opeens een stuk langer een spel spelen. ( bijvoorbeeld inplaats van 1 race opeens 3 races van hetzelfde spel) maar nu zijn de meeste problemen weg behalve dat het beeld vastloopt en dat er dan zo'n heel raar vastlopend geluid is al gebeurt dat nu iets later :S. Het vreemdste vind ik nog dat bij een iets ouder spel (dus minder zwaar door mindere graphics en alles) kan ik zonder problemen spelen. De Temperaturen die ik kon vinden in Bios na zo'n crash/vastlopend beeld waren:

CPU Temp 55 graden C
System 34 graden C
PWM 72 graden C

Maar dat ie dus soms toch minder Volt krijgt kan wel goed, want het is altijd zomaar ergens willekeurig ingame. (maar dan wel bij nieuwere/zwaardere games) :confused:

en daar kan ik zeker niks aandoen..?
 
Laatst bewerkt:
Als het het laatste is, dan is de enige optie een nieuwe voeding.
Het is natuurlijk logisch dat dit eerder bij zware games, dan bij simpele games gebeurt: immers moet de hardware dan ook harder werken en zal het meer energie verbruiken.

PWM-temp is volgens mij de kasttemperatuur. Als ze dat al kunnen meten. Ik denk dat die meting niet klopt.
Kijk eens in pc wizard /everest / e.d. naar de temperatuur van je videokaart net na een crash. (dus zo snel mogelijk: om nog een beetje betrouwbare gegevens te krijgen)

In de bios-updates zie ik niet iets wat je zal helpen. Dus die reden valt in elk geval af.
 
Als het het laatste is, dan is de enige optie een nieuwe voeding.
Het is natuurlijk logisch dat dit eerder bij zware games, dan bij simpele games gebeurt: immers moet de hardware dan ook harder werken en zal het meer energie verbruiken.

Kijk eens in pc wizard /everest / e.d. naar de temperatuur van je videokaart net na een crash. (dus zo snel mogelijk: om nog een beetje betrouwbare gegevens te krijgen)


GPU temperature videokaart: 50 C graden voor game
GPU temperature videokaart: 55 C graden na crash..

dus het is een probleem met voeding neem ik aan.
hoop dat de persoon die zei dat deze voeding goed genoeg was zo redelijk is om mij een andere betere voeding te geven.

in ieder geval hartelijk dank voor de informatie! :)
 
Laatst bewerkt:
GPU temperature videokaart: 50 C graden voor game
GPU temperature videokaart: 55 C graden na crash..

dus het is een probleem met voeding neem ik aan.
hoop dat de persoon die zei dat deze voeding goed genoeg was zo redelijk is om mij een andere betere voeding te geven.

in ieder geval hartelijk dank voor de informatie! :)
bij betalen is logisch: een voeding van een goed merk kost minimaal 50 euro.
Dat heeft die voeding van jou denk ik niet gekost
 
bij betalen is logisch: een voeding van een goed merk kost minimaal 50 euro.
Dat heeft die voeding van jou denk ik niet gekost

62.70 betaald.

En wat zou volgens jou/u dan een goed merk zijn?
Want Raptoxx produceert hoofdzakelijk voedingen, dus dat leek mij wel een goed merk.
 
Coolermaster, Antec, OCZ, Corsair, Tagan om er een paar te noemen. Wellicht kan je eerst vragen of je het een tijdje met een andere goede voeding mag proberen. Zodat je kunt kijken of dit de problemen oplost.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan