Computer diverse malen vast met blokscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

mart3223

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2006
Nou mijn 1e vraag hier in het forum en gelijk voor mij een zwaar euvel;

Mijn computer loopt geregeld muurvast. Soms na 1 uur soms na 10 minuten en soms start die niet eens op. Ik krijg wel gewoon mijn Windowsopstartschermen te zien maar kom ik eenmaal binnen windows krijg ik bovenin beeld mijn werkbalk in blokvorm en is alle afgelopen. Ook als ik soms in windows bezig ben krijg ik bovenin ineens de snelstart iconen van me werkbalk onderin te zien, de muis werkt nog maar voor de rest is ook alles afgelopen? Wat is het euvel en wat is de oplossing ...

Martijn

Welkom op Helpmij mart3223. Je bent virus en/of malware vrij. Is je dat niet bekend download dan eerst even AVG voorheen Ewido en laat deze je computer scannen, wel eerst updaten. Bij Housecall kan je je computer online laten scannen op virussen, tenminste als hij niet vast loopt.

Ja hij is 100% virusvrij ik gebruik dagelijks norton. Maar gisteravond had ik een nieuwe ontwikkeling. Ik heb systeemherstel geprobeerd, opnieuw opstarten en toen was het dus echt definitief over. Nu zet ik me PC aan ik hoor nog het ''opstart piepje'' en daarna geen beeld of niks ...

ik zit zelf nu te denken aan een overleden moederbord ...:confused:

Ja hij is 100% virusvrij ik gebruik dagelijks norton. Maar gisteravond had ik een nieuwe ontwikkeling. Ik heb systeemherstel geprobeerd, opnieuw opstarten en toen was het dus echt definitief over. Nu zet ik me PC aan ik hoor nog het ''opstart piepje'' en daarna geen beeld of niks ...

ik zit zelf nu te denken aan een overleden moederbord ...:confused:
Kan je vertellen hoeveel piepjes? Ik bedoel drie keer kort of twee kort en één lang.

Een keer lang, en daarna niks meer. Zwart scherm, alles blijft wel onder spanning ventilatoren blijven draaien.

Afhankelijk van welk merk bios je heb, vind je hier wat beep codes Hier staat ook nog wat.

Laatst bewerkt:
Mmm, dit is het enigste wat ik over een lange piep kan vinden.

1 Long Beep: Memory problem

Explanation: There is a failure of some sort related to the system memory.

Diagnosis: The first bank of memory probably has a failure of some sort; this is usually just a physical problem such as an incorrectly inserted module, but may also mean a bad memory chip in a module. It is possible that there is a failure related to the motherboard or a system device as well.

Maar kunnen memory problemen ontstaan als een PC net 10 minuten heeft gewerkt, en na een aantal restarts het weer doet?ben nu op stage dus kan niet kijken of mss wisselen van geheugen werkt.

Maar kunnen memory problemen ontstaan als een PC net 10 minuten heeft gewerkt, en na een aantal restarts het weer doet?ben nu op stage dus kan niet kijken of mss wisselen van geheugen werkt.
Alles kan. We wachten af.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan