computer dochter aansluiten op mijn computer (kabel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik wil gegevens op de computer van mijn dochter downloaden via mijn kabelverbinding(@home)

zij krijgtt over 3 weken ADSL via router.
Kan ik de computer van mijn dochter naar huis halen en zo maar aansluiten op mijn kabelverbinding?

bedankt!

Sure..

Wel even de modem installeren op de andere PC.

Waarom aansluiten op het internet?

Je zegt dat je de pc van je dochter bij jou thuis wilt neerzetten om zo via internet gegevens van die pc te halen...

Het lijkt mij handiger en sneller om gewoon een netwerk tussen de computers te maken...

(of begrijp ik het verkeerd?)

netwerk,maar dochter gaat elders wonen

Hoi,

U heeft het over een netwerk.Maar mijn dochter wil over ongeveer een week de computer weer terughebben.En ze woont dan 40 km verder.

Modem eruit halen bij mij en in de nieuwe computer zetten,is dat voor mij ,2 linker handen,ook mogelijk en makkelijk??

U heeft het over een netwerk.Maar mijn dochter wil over ongeveer een week de computer weer terughebben.En ze woont dan 40 km verder.

Dus? Het is toch voor tijdelijk?

Ingebouwd modem? Hmm.. Zeker weten dat je geen extern hebt?

intern modem

heb een intern modem in de computer.
bedankt alvast

Ja.. Dan is een netwerkje aanleggen denk ik toch makelijker :).

Nodig; een netwerkkabel (dit mag zowel USB, UTP, als LPT zijn. UTP en USB zijn de snelste en makelijkste in deze)

Let wel, een UTP kabel moet cross-link zijn als u alleen deze computers wilt verbinden met elkaar.

Wilt u meerdere computers verbinden dan hebt u een hub/switch nodig en een "gewone" straight kabel nodig.

Voor informatie over het aanleggen van een netwerk zijn hier vast verscheidene topic's over te vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan