Computer doet erg raar, virus???

Status
Niet open voor verdere reacties.

MoRpHeUz

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2003
Hallo mensen,

Mijn computer doet de laatste tijd best raar; Als ik bijv een spel speel dan wordt de computer opeens spontaan ge-reboot. Ook als ik in windows zit te werken, doet hij dit. Als ik dan weer in windows kom, geeft hij aan dat het systeem is hersteld van een ernstige fout. Ook krijg ik 'domme' fouten zoals: In Speedtouch dailer is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. of: in explorer is een fout opgetreden en moet worden afgesloten (bij willekeurige applicaties krijg ik ook dit soort meldingen). Ik heb de computer al geformatteerd en weer win xp opnieuw erop gezet en alles maar dit helpt niets.

Comp specs:

AMD ATHLON 1800+
768 MB RAM DDR 333MHz geheugen
1x 40 GB IBM DESKSTAR HD
1x 80 GB WEST. DIG. HD
300 Watt ATX VOEDING
3x kast koeling
1x DVD speler
1x Brander

Dit probleem speelt trouwens al een lange tijd, ben er al 3x bij de computer dealer mee terug geweest maar zij kunnen geen fout ontdekken.

HULP! :confused:

als je bij start-confugiratiescherm-systeembeheer-logboeken kijkt wat geeft ie daar voor melding?
zomaar een voeding veranderen, zonder dat je weet wat er fout gaat is een beetje erg primitief

kijk even wat ie geeft ik denk een savedump maar kijk eerst maar

zomaar een voeding veranderen, zonder dat je weet wat er fout gaat is een beetje erg primitief

Hoezo zomaar een voeding veranderen?
Heb je dit wel gelezen?

Dit probleem speelt trouwens al een lange tijd, ben er al 3x bij de computer dealer mee terug geweest maar zij kunnen geen fout ontdekken.

;)

De computer is opnieuw gestart na een foutencontrole. Foutencontrole: 0x1000008e (0xc0000005, 0xbf87280b, 0xf07ce9dc, 0x00000000). Er is een dump opgeslagen in: D:\WINDOWS\Minidump\Mini102103-08.dmp.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

@ sigma
ja ok maar dab kun je eerst kijken wat voor fout die geeft maar ok dat antwoordt was niet helemaal ok van mij

ik neem aan dat je xp heb?
zou ik ook graag willen weten wat voor videokaart je heb?

ik heb dit precies eender gehad ik had ook steeds minidump en of savedump
bij mij lag dit aan de drivers van de videokaart
vandaar deze vragen

Point of view GeForce 4 Ti 4200 64MB
Detenator drivers version: 45.23

ik heb ook die videokaart alleen de 128 versie
probeer de drivers eens te nemen die xp adviseert

anders kun je nog even kijken ik heb betreft die foutmelding in KB het een en ander gevonden op

http://support.microsoft.com/?kbid=310740

dit heeft meer te maken met een audio kaart maar je kan dit even nagaan of dit verhaal bij jou van toepassing is

anders moet je denk echt de wat oudere drivers van de videokaart proberen die xp aangeeft

XP geeft standaard na de installatie de standaard vga driver aan dus hij kan de kaart niet direct installeren.

Bedankt voor de response alvast, ik probeer eens wat oudere drivers te testen...

dat klopt maar als je dat via windows update doet heb je altijd de nvidia drivers die ook door microsoft getest zijn

dus blijf je dan nog het probleem houden moet je ff kijken naar die link

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan