Computer doet he.le.maal niets meer als ik videokaart plaats.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dene

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2011
Berichten
3
Hallo,

ik heb vandaag een nieuwe videokaart voor mijn computer gekocht (een Sweex Nvidia Geforce GT220), en die in mijn PC geplaatst. Nadat ik hem geplaatst had wilde ik de PC aanzetten, maar alleen het lampje van de PC ging aan, en verder gebeurde er helemaal niets. De PC deed het wel weer nadat ik de kaart eruit had gehaald.

Nu is mijn vraag: wat heb ik verkeerd gedaan? Moest ik eerst de drivers van mijn oude (onboard) kaart deinstalleren ofzo? Of kan het ook aan mijn voeding (max. 350W) liggen? Ik zag namelijk hier en daar dat mensen na een tijdje last kregen met die voeding, maar mijn PC kapte er dus subiet mee als deze kaart erin zat.

alvast bedankt,
Timen
 
het kan inderdaad aan je voeding liggen. 350 watt is niet veel en een videokaart kan best wat vragen.
 
Wat zijn de andere componenten in je PC?
Ik denk zelf dat de voeding te zwak is. Een GT220 lust wel wat. ;)
 
't is een Packard Bell iMedia J9250, een redelijk oud beestje dus al. Ik weet niet precies wat voor componenten erin zitten. Is er een manier om daarachter te komen? Ik weet wel dat de voeding juist het nieuwst is, die was een tijdje terug kapot, en die is toen vervangen. Had dan toen beter gelijk een sterkere erin kunnen laten zetten, haha.
 
Eerste keer wel, maar toen gebeurde hetzelfde. Punt is dus dat de PC zelf helemaal niets doet als de kaart erin zit. De fan ging niet draaien, niets, alleen het lampje gaat branden. Er staat trouwens wel op de doos dat de voeding minimaal 350 Watt zou moeten zijn, dat is deze, dus opzich zou hij het dan moeten trekken toch? Misschien niet optimaal, misschien dat ik sowieso een nieuwe voeding nodig heb, maar met een toereikende voeding zou hij het toch moeten doen, zou je zeggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan