Computer doet helemaal niets meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Davenition

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 aug 2011
Hallo iedereen,

ik heb vreselijke computer problemen op dit moment.

Twee weken geleden kreeg ik de melding system/config beschadigd. Dit heb ik opgelost totdat het weer kwam na 2 uur. Dit ging continu door, toen heb ik de harde schijf vervangen. Dit loste het probleem op. Gisteravond toen ik mijn computer opstarte kwam ik opeens bij een MSI scherm die mijn RAM geheugen scande, hij kwam maar op 247mb en toen bleef het hangen. Toen heb ik 1 ram stick verwijderd en hij scande 2048mb toen. Toch starte hij nog steeds niet op. Er stond ps2 mouse not found en hij herkende mijn toestenbord en muis helemaal niet.

Ik ging mijn computer openmaken en tot mijn verbazing zat er verschrikkelijk veel stof in de fan van die videokaart. Dit heb ik eruit gehaald door ff hard te blazen. Hierna deed de computer helemaal niks meer, de fans draaide nog wel voor 2 seconden als ik de aanknop drukte. Toen heb ik een andere voeding geprobeerd, toen deed die helemaal niks meer, terwijl diezelfde voeding het wel doet in een andere computer. Daarna heb ik de oude voeding weer teruggezet. Nu geeft ie geen kick meer. Heb geprobeerd zonder hardeschijf/videokaart/dvd drive te starten. Geen resultaat. Ik ben echt ten einde raad. Powerknop heb ik ook gecheckt. Alles zit goed aangesloten, geen twijfel mogelijk. Ik ben geen amateur met computers maar hier weet ik gewoon niks van. Waarschijnlijk toch een moederbord probleem?

Mijn specs:

1TB samsung harde schijf
2048 MB ram
XFX Geforce 8600gt
MSI 7191 moederbord
AMD Opteron 160 2x 2.0ghz

Bedankt voor het lezen.

~Davenition

Klinkt inderdaad als een overleden moederbord. Als alle componenten, anders dan het moederbord, het gewoon doen rest er niets anders dan een kapot moederbord. wellicht te overwegen een 2e hands identiek mobo aan te schaffen en kijken wat er dan gebeurt? Voor zo'n 15 euro zag ik een zelfde mobo 2e hands te koop staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan