Computer doet het helemaal niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saskiaatje

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2004
Okee, hier is de situatie:
Mijn vriend heeft een nieuwe voeding en een nieuwe koeler gekocht en deze vervangen. Hij installeert alles goed aan en wilt het aandrukken, maar de computer geeft geen kick. Dus totaal niets doet het.
We hebben alles nagekeken, elke draadje goed nagekeken en alles was goed geinstalleerd. Dus we halen de nieuwe spullen eruit en installeren de oude spullen er weer in.
Hij doet het aan, maar alsnog doet de computer totaal niets. De koeler (oude) draait voor een halve seconde (ongeveer 1 rondje) en kapt ermee en niets doet het verder.
Het lampje van de moederbord brandt, dus ons idee was dat de voeding en de moederbord het moet doen of zou dat niets uitmaken???
De cpu lijkt me ook niet kapot te zijn, anders zouden we op zijn minst wel een werkende voeding en een werkende koeler tegen moeten komen.
De koeler lijkt me ook niet, want de voeding doet ook niets.
Wat kan dit zijn? De voeding? Maar waarom brand het lampje van de moederbord wel? En vreemd dat de nieuwe voeding én de oude kapot is.

Iemand een idee? Ik heb allelei forums af gestruind, maar kon niet echt iets vinden wat van toepassing was op dit verhaal.

alvast bedankt

Zit er niet nog een schakelaar op de voeding zelf, nabij de voedingsingang?

nee, daarom dacht ik eerst zelf de voeding stuk zou zijn, maar dan zou er toch ook geen lampje op de moederbord kunnen branden? Of staat dat ervan los, omdat de moederbord gewoon via de voeding elektro kan krijgen, want de computer hoeft ook niet aan te staan voor dat lampje (controle ledlampje op de moederbord).

Zit het probleem wel in de computer ??
Hoe is de voeding aangesloten, heb je gebruik gemaakt van de bijgeleverde 220 Volts voedings kabel ??
Maak je gebruik van een verlengsnoer ??
Hoe is de staat van het stopcontact??
Controleer die punten even, en laat het even horen.

Toch goed controleren of alles goed en vast aangesloten zit. Een ATX voeding 'controleert' of alle spanningkjes e.d. kloppen (in die tijd zie je ook de fan heel even draaien) pas als dat allemaal klopt wordt het systeem door de voeding 'opgestart', klopt het niet, blijft het systeem 'dood'

.
Zit het probleem wel in de computer ??

Ja, heb ik mezelf ook ff afgevaagd, omdat ik het allemaal wel vaag vind.

Maak je gebruik van een verlengsnoer ??

Ja er zit een verlengsnoer tussen, kan zelfs zijn dat er twee tussen zit. De computer staat in een kamer met 1 enkele stopcontact, dus vandaar.

Hoe is de staat van het stopcontact??

Daar heb ik ook over zitten twijfelen. Mijn vriend heeft al twee keer te maken gehad met kapotte voedingen, dus mijn vermoedde was dus ook dat als dit keer weer de voeding kapot zou zijn, de stopcontact/elektriciteit in zijn kamer neit helemaal jovel is. Er is ook al een keer een stekker van een verlengsnoer doorgebrandt.

klopt het niet, blijft het systeem 'dood'

Ik heb alles ook gecontroleerd, maar dat werkte dus niet. Maar als de computer 'dood' is, wat is er dan misgegaan is mijn vraag ook. De computer start niet op (behalve de cpu-koeler die een half rondje draaiit en de ledlampje op de moederbord die wel brandt).
Maar ik ga denk ik buiten de computer wat controleren, misschien dat dat helpt.
Iig allemaal heel erg bedankt voor de hulp :) en het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan