Computer doet het niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

xpower

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2007
Als ik mijn computer aanzet krijg ik eerste een korte piep en daarna blijft hij piepen. Ik krijg geen beeld op mijn monitor. Kan iemand mij helpen.

Het verhaal achter bios "beeps" is per merk bios verschillend....
Zie hier: http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

In het ene geval zou het betekenen dat of voeding, of moederboard, of keyboard problemen heeft, bij een ander merk betekent deze code dat er systeemgeheugen kapot is [of slecht in het slot staat......], bij merk 3 netekent het weer iets anders.....

Het verhaal achter bios "beeps" is per merk bios verschillend....
Zie hier: http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

In het ene geval zou het betekenen dat of voeding, of moederboard, of keyboard problemen heeft, bij een ander merk betekent deze code dat er systeemgeheugen kapot is [of slecht in het slot staat......], bij merk 3 netekent het weer iets anders.....

Hoe verklaar je dat ik geen beeld heb dan?

Hoi !

Zie de link van @ErpCity.

Als je even merk/type van je bios geeft kunnen wij je precies vertellen wat de oorzaak ervan is dat je PC niet opstart.

Op het eerste gezicht verdenk ik je graka, maar zonder duidelijke informatie blijft dat een gis.

Greetz,

Harry.

Als je het merk en typenummer van het moederbord geeft, kunnen we je dat verklaren, anders niet.:rolleyes:

Behalve een keyboard error, kunnen alle genoemde oorzaken ervoor zorgen dat de videokaart niet gaat werken... dus de monitor geen beeld geeft.... Als de monitor stuk is [of uit staat] krijg je geen bios beeps......
Probeer eens of de beeps veranderen als je de videokaart eruit trekt, als je een multimeter hebt, kun je controleren of je alle spanningen van de voeding hebt [+5, +12 enz.].. Draait de cpu ventilator wel als je het systeem inschakelt?

Laatst bewerkt:
Behalve een keyboard error, kunnen alle genoemde oorzaken ervoor zorgen dat de videokaart niet gaat werken... dus de monitor geen beeld geeft.... Als de monitor stuk is [of uit staat] krijg je geen bios beeps......
Probeer eens of de beeps veranderen als je de videokaart eruit trekt, als je een multimeter hebt, kun je controleren of je alle spanningen van de voeding hebt [+5, +12 enz.].. Draait de cpu ventilator wel als je het systeem inschakelt?

> Het zal ongetwijfeld heel dom klinken maar hoe kom ik aan het merk/type van mijn bios??? Dit geld ook voor het merk en typenummer van het moederbord hoe kom ik daar aan.

> Ik kan mijn videokaart er niet uittrekken hij zit vast aan mijn moederboard.

Is het een "merk" PC? Zoiets als: HP, Medion, Dell, Compaq o.i.d. met een typenummer [sticker ergens op de achterkant...]?

Is het een "merk" PC? Zoiets als: HP, Medion, Dell, Compaq o.i.d. met een typenummer [sticker ergens op de achterkant...]?

Het is een Packard Bell computer maar voor het typenummer zou ik effe moeten kijken dat hoor je morgen dan van mij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan