Computer doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

maki120

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
Berichten
44
Mijn computer start normaal op met nieuwe voeding en ik probeerde station E: weer zichtbaar te maken op deze computer en toen moest ik iets in het register doen en daarna was er een ballon die zij dat er nieuwe hardware was en toen moest ik mijn computer opnieuw opstarten en dat deed ik ook en na 2 keer opnieuw opstarten deed mijn toetsenbord het niet meer telkens wanneer ik enter druk ofzo werkt mijn muis niet meer en nu als hij opstart doet hij het wel normaal alleen dan krijg ik deze melding
image1.jpg

en daarna start hij weer opnieuw op en daarna komt die screen weer en dan start hij weer opnieuw op dus een rondje telkens.
ik hoop dat iemand mij kan helpen en ik ben hem dan zeer dankbaar:cool:
 
Metalhead ik weet dan wel de oplossing maar als mijn cd het maar deed windows herkent hem helemaal niet dus kan ik hem ook niet met cd fixen dus opnieuw installeren
 
Staat de cd als eerste in de bootvolgorde van de bios? Of doet de cd het helemaal niet?
 
eg is lastig te zeggen.
volgens mij herkent hij hem niet dus hij staat ook niet in het lijstje dus er staat alleen voor schijfstation en voor diskettestation en daar op bijde geeft hij ok als antwoord maar volgens mij hoort er ook voor cd station te zijn maar die staat daar niet.:shocked:
 
Lijkt mij een BIOS probleem, of anders de stekkers van de voeding/datakabel van de cdrom speler! Heb ik nl ook wel eens gehad. Andere kant weer niet logisch als je niets aan de pc zelf geknutseld hebt.

Anders proberen je hardware opnieuw te laten herkennen in de BIOS? Als BIOS hem niet ziet, zal Win hem zeker niet zien.
 
Even kijken of de kabels nog goed vast zitten. En dan zoals jeroen zegt. Daarna proberen opnieuw te laten detecteren in het BIOS
 
Hoi !

De oplossing in de eerste link van @Metalhead is de juiste in dit geval.


Je kunt ook het register vernieuwen of een repair-install doen.

Maar: de verschijnselen die jij beschrijft gaan duidelijk over een hardware-probleem en dat zul je eerst moeten oplossen.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

De oplossing in de eerste link van @Metalhead is de juiste in dit geval.


Je kunt ook het register vernieuwen of een repair-install doen.

Maar: de verschijnselen die jij beschrijft gaan duidelijk over een hardware-probleem en dat zul je eerst moeten oplossen.

Greetz,

Harry.
harry ik weet het wel maar de cd schijf doet het niet.
en in de BIOS komen lukt ook niet :confused: komt zoon zwart scherm en hij doet niks.
 
Hallo !

Als je de PC opstart, zie je dan wel of niet wat op het beeldscherm verschijnen ?

Hoor je bios-beeps ?

Heb je een USB-muis/toetsenbord ?


"PC doet het niet" is geen melding waar we wat mee kunnen.

Greetz,

Harry.
 
dan krijg ik het packard bell scherm 1 min. lang dat komt door de nieuwe voeding daarna komt het vanaf diskette of de harde schijf maar niks van cd en daarna komt het normale windows scherm deze dus
winxp-startup.gif

maar dan zonder dat professional dus sp2 en daarna komt dat blauwe scherm die ik in het begin heb opgeschreven.
 
Hoi !

Ik neem aan dat je geen WinXP-CD hebt bij die Packard-Hell ?

Dan wordt het een lastige zaak.

Je hebt vast wel een recovery-CD (of 2), dan zou ik maar voor een recovery gaan.


Greetz,

Harry.
 
harry snor ik zeg het voor de 1000 keer ik heb wel een cd maar hij herkent geen cds dus station werkt niet of hij herkent hem niet enige andere oplossing is dan moederbord veranderen
 
Hoi !

Maar je zegt dat je het Packard-Bell scherm ziet !

Daar staat wat je moet doen om in het Bios te komen, c.q. de recovery te starten ?

Stel daar je floppy-drive als eerste in de opstartvolgorde in, als je CD-speler niet gezien wordt, en probeer op te starten met een bootflop voor XP (www.bootdisk.com)

Greetz,

Harry.
 
Laatst bewerkt:
ik heb geen floppy
en ik kan niet in de bios komen dan komt er zoon zwart scherm en hij zegt niks over cd,s
 
Hoi !

Sorry, maar ik zou de PC naar een vakman brengen met wat meer inzicht in de hardware-kant dan je zelf hebt !

Anders wordt dit een gebed zonder end !.

Ik althans kan het niet meer volgen,(en ben toch al wat jaartjes met PC's bezig).

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan