Computer doet niets meer (Start niet meer op)

Status
Niet open voor verdere reacties.

nandot

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 sep 2010
Ongeveer een week geleden viel mijn computer uit terwijl ik op internet aan het surfen was. Echter, toen ik de PC weer aan wilde zetten gebeurde er niks. Nu ben ik op zoek naar advies over wat het probleem kan zijn?

Ik heb de volgende acties al ondernomen:
Ten eerste heb ik de PC op een ander stopcontact gezet en vervolgens een andere voedingskabel gebruikt. Daarna heb ik alle kabels een voor een eruit gehaald en weer terug erin gestopt, maar ook nu was er geen reactie. Verder heb ik ook het RAM geheugen losgemaakt en weer erin gezet. Als laatste heb ik de pc een tijdje uit gelaten (knopje achter de pc uitzetten en stroom eraf), maar ook dit gaf geen resultaat.

Is er iemand die mij nog iets kan adviseren? Kan het aan mijn aan-/uitknop liggen, en zo ja, hoe kan ik dat testen?

Bij voorbaat dank,
Nando

als de ventilator in de voeding niet gaat draaien dan is die bijna zeker kapot (de voeding, niet de ventilator).

Ron

Inderdaad, lijkt mij een overleden voeding en dan kan je wel een andere kabel gebruiken, maar dat zal idd geen verschil maken.

Test dus even met een vergelijkbare voeding of de pc dan wel opstart.

Als je denkt dat het aan de knop ligt, kan je eventueel de connector van de knop losmaken, en dan met een schroevendraaier de connector op het Mainbord kortsluiten door langs de pinnentjes te tikken.

Echter klinkt dit inderdaad meer op een voeding probleem.

Als je geen andere voeding bij de hand hebt, kan je je huidige testen door in de breedste connector(die van je voeding naar je mainbord gaaT) met bijvoorbeeld een paperclip een zwart kabeltje verbinden met een groen kabeltje.
Zodra die verbonden zijn en je doet de stekker erin, hoort de Fan van de voeding te gaan draaien.
Doet ie dan niet, dan is je voeding echt dood.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan