computer doet niets meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweetalice

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2001
Berichten
610
Na een keurige herinstallatie van 98se werkte de computer nog. Tot ik nw hardware detecteren aanklikte. Computer vast als een huis :( Computer gereset en vervolgens NIETS NOPPES NADA. Boot niets doet niets reageert niets beeldscherm vliegt niet aan, toestenbord uit. HELLLLLLLLP (tis de computer van me dochter een pentium 2. Arme kind is blij met zo'n moeder :()
 
Even de voedingkabel los halen. 5 minuten laten wachten, en daarna opstarten met een windows bootdisk.
 
Lukte het opstarten met boot niet of geeft het helemaal geen activiteit,led lichtjes,numlock?
Ook geen meldingen?
Je hebt hem opnieuw geinstalleerd daarna gereboot,
en toen nieuwe harware detectie,voor wat was dit dan?
 
alleen het lichtje van de kast brand. Reageert nergens op. Lampje van het scherm knippert alleen. Toestenbord doet niets. Voor haar geluidskaart was het. Op xp prof heeft alles picobello gewerkt :(
 
Ook geen piepjes ? Controleer ff of alles nog wel goed vast zit(op het moederbord dan)
 
jawel piepjes. Lijkt me stug dat er nu in ene wat los zit. Maar je ziet gewoon dat tie vasthangt op een of andere manier
 
Heb je nog een boekje van het mamabord, die piepjes duiden op een error en kun je terugvinden in het boekje.
 
Uh nee geen boekje of wat dan ook. Tis een oud dingetje p2. Vloog me scherm nou maar aan dan kan ik zien wat er aan de hand is. :(
 
Die piepjes duiden erop dat er iets niet goed zit, kijk toch ff of je geluidskaart er wel goed inzit, haal hem er ff uit en probeer dan eens op te starten(tenminste als de geluidskaart het laatste is wat je erin gestopt hebt)
 
Het is een geluidskaart onboard :( Maar ik ga m ff slopen zo. Als het me niet lukt dan zien jullie me niet meer hier want dan ben ik gekilled door me kid. :(
 
Kun je nog wel in het bios komen? zo ja zet hem daar ff uit , kun je dat niet dan is waarschijnlijk je geluidskaart niet het probleem , wat voor mamabord is het ? en als je dat weet hoeveel piepjes geeft ie?
 
ik kan nergens in komen. Me scherm springt niet aan. En me toestenbord doet ook niets. Ik ga ff slopen kijken of ik iets wijzer wordt. :)
 
Oke jongens ik leef nog. Heb ff zitte hannesen. Schijf eruit andere schijf erin. Bios geflashed (of hoe je het ook schijrft) Oude schijf er weer in. ENNNN Voila het werkt weer als een tierelier. Thanx voor de moeite guys
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan