Computer doet niets

Status
Niet open voor verdere reacties.

klaas41

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jul 2008
Kunnen jullie mij helpen.Ik heb een vraag over een systeem met hierin een Aspire cpu en een MSI moederbord.
Tijdens het draaien is de computer uitgevallen en doet nou niets meer.

De computer is via internet gekocht en hierdoor naar een winkel geweest en die zeiden dat de cpu of de moederbord kapot is.
De ventilator van de voeding werkt ook niet.
Is dit nou een cpu/moederbord probleem of is het alleen de voeding.
En kan dit tijdens het werken op de computer.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Groetjes Klaas

is het een laptop? dan krijgt de ventilator geen lucht.. dan kan het ook telkens uitvallen...
is het een vaste computer? dan denk ik dat het aan de computer / moederbord ligt

Als de ventilator van je voeding niet draait dan zit het in de voeding, even een andere voeding proberen weet je zeker dat het daar aan ligt.
Als het moederbord defect zou zijn of de processor dan draait de ventilator van je voeding vaak gewoon door.

Laatst bewerkt:
bij de server op mijn school.. daar was die toen ook gestopt.. en op alle computers..

Het is een vaste computer met een Gear behuizing.
Ik ging er vanuit dat als de ventilator van voeding niet draaide dat het de voeding was,want volgens mij gaat de voeding toch niet stilstaan als er iets met de cpu of moederbord is of heeft dit ook invloed op de voeding?

Ik ging er vanuit dat als de ventilator van voeding niet draaide dat het de voeding was,want volgens mij gaat de voeding toch niet stilstaan als er iets met de cpu of moederbord is of heeft dit ook invloed op de voeding?

Meestal zijn dit voedings problemen er zit een glaszekering in de voeding die bij sluiting er uit kan vliegen, of er zou sluiting in het moederbord moeten zitten, maar even een andere voeding proberen geeft je zekerheid
Bij processor problemen krijg je vaak een fout code door biepjes of een bleuscreen

Laatst bewerkt:
aai aai aai.
Misschien een tip voor iedereen die het leest: Neem nooit een voeding van zo'n goedkoop merk. Een kast incl voeding voor bijv 40 euro kan NOOIT veel soeps zijn.

Maar goed: Hoe oud is de pc? En heb je alles bij 1 shop gekocht?
Is het niet te oud en bij 1 shop gekocht, dan zal je alles gewoon terug moeten sturen en dan mogen zij vervangen wat niet goed meer is.
Je hebt immers garantie. Ook als je koopt via internet.
En X-Gear mag wel een budget merk zijn: ook die moeten gewoon blijven werken.

Ik zou alleen wel aan de shop vragen om gelijk een a-merk voeding in het systeem te zetten (dit moet je natuurlijk wel zelf betalen)

Een voeding die kapot gaat kan je hele systeem mee nemen in zijn 'val'. Als je geluk hebt is de voeding gewoon kapot gegaan en is vervanging genoeg. Als je pech hebt is moederbord doorgebrand en onderdelen die daar weer op aangesloten zijn.

Ik heb het overigens ook een keer gehad met Q-tec voeding. (als het goed is q-tec, in elk geval goedkoop)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan