Computer doet niks meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

svvner

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2010
Hallo Allemaal,

Mijn desktop pc doet helemaal niks meer. Hij is een keer onder het computeren uit gevallen en daarna wou hij niks meer. aan/uit knop van de voeding een keer omgezet, maar dat werkte ook niet. Toen ben ik dus maar een beetje aan het testen gegaan. Als eerst heb ik alle voedingskabels los gehaald. En vervolgens alleen de ATX kabel aangesloten die op het moederbord gaat. Het ledje op het moederbord brand dan wel groen en de ventilator op de processor begint te draaien. Dit is wel raar want de computer is nog niet eens in of uitgeschakeld(Gebeurt ook niks als ik de aan en uit knop indruk aan de voorzijde). Daarna heb ik de 4 polige kabel aangesloten en brand het groene ledje van het moederbord nog en begint de ventilator op de processor te draaien. 4 polige kabel doorgemeten en hier staat ook spanning op. Wat zou het kunnen zijn? Kapotte aan/uitknop? aangezien de ventilator gewoon blijft door denderren en er verder niks gebeurt? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. in iedergeval alvast bedankt.:thumb:

wat je eens zou kunnen proberen is je werkgeheugen te testen, haal eens een van de chips eruit (als je er tenminste 2 chips in hebt zitten), test of de pc nu wel aangaat, zo niet probeer het eens met alleen de andere chips. probeer ze ook allebei even individueel in het andere slot.

Oke Zal het even proberen, Maar ook de led aan de voorzijde gaat niet branden?

Hoi...

Zou mij niets verbazen als de voeding het toch begeven heeft hoor.

Kapotte aan/uitknop? aangezien de ventilator gewoon blijft door denderren en er verder niks gebeurt? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. in iedergeval alvast bedankt.:thumb:

Dat is snel te testen door de twee instekertjes van de aanuitdraadjes los te halen van het moederbord en dan met een klein schroevendraaiertje contact maken tussen de twee aan/uit-pootjes op het moederbord. Als de boel dan start is het de aan/uit-knop.

Ik heb er ook al een andere voeding aangehangen uit een andere computer en ook dan gebeurt er niks.
Op het moment van inzetten zit alleen de ATX en 4 polige stekker aangesloten. Led brand op het moederbord, Maar voor de rest gebeurt er niks.
Ik heb ook de ram-reepjes eruit gehaalt en weer terug gezet, maar dit geeft geen verschil.

ik heb de 2 aan uit pootjes verbonden, maar dan nog gebeurt er niks. Er zijn 3 x 2pootjes. 1 x groen-wit geeft 5,5 volt. 1 keer rood-wit geeft 0 volt en 1 keer blauw-wit en die geeft ook 0 Volt.

De kleuren zijn de kabeltjes die op de pootjes komen. Het gaat dus om stekkertjes van 2.

Laatst bewerkt:
wit? je moet ze toch meten met de aarde (zwart)?

Je kunt nog proberen om de videokaart er uit te halen (en eventueel vervangen door een andere) om te proberen of hij dan wel wil starten. Gebruikte je de onboard graphics (if any) dan gaat dat niet.
Het lijkt er op dat je moederbord exit is...

Ik gebruikte wel een videokaart dus dat kan ik dan nog even proberen. Hoe is het uit te sluiten dat mijn moederbord kapot is?

Hoe is met de 12 volt lijn?Wel appart dat een andere voeding het ook niet doet.Zou dan bijna aan je cpu gaan denken.

Had ik ook, mijn mobo was kapot. Mijn PC ging nog wel aan en uit maar ook alleen de fans draaiden. Verder niks.

Oke 12volt lijn gemeten. Heleboel is 0,0 Volt alleen als ik dan de 4 polige kabel bij de CPU eraf pak gaat de fan draaien en is de 12v lijn weer levend, alleen dan is die geen 12 V maar 10,4V . De Dvd-drive wil dan wel gewoon open... RAAR:S

Even voor de tussen stand. De Pc kan aan mits de 4 polige stekker bij de processor verwijderd is. 12 Volt circuit werkt ook gewoon, maar die weigert als de 4 polige stekker erbij word aangesloten. Beeldscherm zegt no signal. Ram-geheugen en videokaart hebben ook geen invloed. Ik denk dus dat er iets bij die 4 polige kabel ligt alleen wat? en waarvoor dient deze? Zou de CPU of het MOBO kappot zijn? Alvast bedankt ben al een hele stap in de goede richting....

Het was de voeding toch niet zei je? Dan is het dus het moederbord dat een probleem heeft bij de 4-pins stekker.

Nee voeding was het niet, want alles kan van stroom worden voorzien behalve de 4 polige stekker. als ik deze bij de CPU erop plug dan werkt de fan en CD/DVD ook niet meer. Dus waarschijnlijk is er een storing in de CPU? Of deze is gewoon kapot? Hoe kan ik dit checken?

die babeltjes zijn niet rechtsreeks verbonden met cpu hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan